اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5099
پنجشنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

۳ هزار و ۷۹۰ تن برنج جهت توزیع در بازار انبار شده است/ افزایش ۷۰ درصدی قیمت سویا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۳ هزار و ۷۹۰ تن برنج، بالغ‌بر ۱۸ تن گوشت گرم با قیمت ۳۳ هزار تومان و ۳۷ تن گوشت منجمد در انبارها وجود دارد که بر اساس نیاز ستاد تنظیم بازار توزیع خواهد شد.

به گزارش وارک نیوز از خرم‌آباد، عبدالرضا بازدار ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان بیان کرد: قیمت کالاها در بازار متفاوت است و بر اساس آنالیز کنونی، قیمت تمام شده مرغ برای مرغدار ۶۸۰۰ بوده و لذا کنترل قیمت همراهی و مشارکت همه استان‌ها را می‌طلبد.

وی افزود: در لرستان سالانه ۶۵ هزار تن تولید مرغ داریم که ماهانه ۵ هزار تن از این محصول تولید می‌شود و ۲۰ هزار تن مازاد مصرف استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های مرغ افزایش چشم‌گیری داشته است، گفت: سویا ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته است و این در حالی است که در هر دوره جوجه‌ریزی بین ۴ تا ۵ هزار تن سویا نیاز داریم و در این شرایط در هر دوره جوجه‌ریزی تنها ۵۰۰ تن سویا از طریق جهاد کشاورزی توزیع شده است.

بازدار اظهار داشت: در مورد قیمت مرغ، لرستان در میانه جدول کشوری قرار دارد، بهترین شیوه برای کنترل قیمت مرغ عرضه مرغ منجمد است؛ اکنون ۴۷۰ تن گوشت منجمد مرغ در انبارها داریم که با قیمت ۶ هزار و ۷۵۰ تومان برای مصرف کننده قیمت‌گذاری شده است.

وی گفت: می‌توان شرایط را به‌گونه‌ای فراهم آورد تا ادارات، فروشگاه‌ها و اصناف از مرغ منجمد استفاده کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اشاره‌ای نیز به وضعیت ذخیره‌سازی سایر کالاها، افزود: ۳ هزار و ۷۹۰ تن برنج، بالغ‌بر ۱۸ تن گوشت گرم با قیمت ۳۳ هزار تومان و ۳۷ تن گوشت منجمد در انبارها است که بر اساس نیاز ستاد تنظیم بازار توزیع خواهد شد.

انتهای پیام