آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 5029
دوشنبه - ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰

وضعیت بحرانی کشور از نظر فضاهای آموزشی/ به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی باید یک مدرسه احداث شود

رئیس کمیته آموزش وپرورش کمیسیون آموزش مجلس، وضعیت کشور را از نظر فضاهای آموزشی بحرانی و وخیم دانست.

به گزارش وارک نیوز محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری‌ خانه ‌ملت  با انتقاد از اینکه در مساکن مهر به تامین فضاهای آموزشی و مدرسه به اندازه کافی توجه نشده است، گفت: متاسفانه به دلیل ضعف نظارت و غفلت از آمایش دقیق در برخی موارد زمین برای ساخت مدارس پیش‌بینی نشده و در جاهایی که پیش‌بینی شده نیز به ساخت مدارس و فضاهای آموزشی توجه نشده؛ این در حالی است که در این پروژه به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی باید یک مدرسه احداث شود اما متاسفانه توجه نشده و این تخلف از قانون است و پیمانکاران باید جوابگو باشند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: بی‌توجهی به ساخت مدارس باعث شده در برخی موارد دانش‌آموزان مسافت طولانی را برای رفتن به مدارس نزدیک به محل زندگی طی کنند و این امر مشکلات زیادی را برای دانش آموزان و خانواده آنها به همراه دارد.

وی ادامه داد: در کنار کمبود و نبود فضاهای آموزشی، مدارس ساخته شده در این پروژه نیز با کمبود امکانات، تجهیزات و کاستی‌های فراوانی مواجه بوده و هنوز تکمیل نشده‌اند.

ساخت مدرسه در مسکن مهر نیازمند همکاری هماهنگ خیرین، بخش خصوصی و مسئولان دولتی

این نماینده مردم در مجلس دهم، ساخت مدرسه و فضاهای آموزشی در مسکن مهر را نیازمند همکاری هماهنگ خیرین، انبوه‌سازان، مسئولان آموزش و پرورش، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و استانداران دانست و گفت: رفع مشکلات مسکن مهر نیازمند همت جدی مسئولان است البته به دلیل عدم پیش‌بینی زمین در برخی مساکن مهر جهت ساخت مدارس نمی‌توان ساخت فضاهای آموزشی را در دستور کار قرار داد بلکه باید تدابیر مناسب در این رابطه اتخاذ شود.

بیرانوندی افزود: در مساکنی که زمین دیده شده خیرین، انبوه‌سازان، مسئولان آموزش و پرورش، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و استانداران می‌توانند با همکاری هماهنگ راهکارهای مناسب را برای تامین و ساخت فضاهای آموزشی اتخاذ کنند.

وضعیت آموزش و پرورش از نظر فضاهای آموزشی بحرانی و وخیم است

وی با انتقاد از اینکه وضعیت آموزش و پرورش از نظر فضاهای آموزشی بحرانی و وخیم است، گفت: کمبود و فرسودگی مدارس و فضاهای آموزشی در کنار کمبود نیروی انسانی از مشکلات عمده وزارت آموزش و پرورش بوده که تاکنون گام جدی برای رفع آنها برداشته نشده است.

بودجه مناسبی برای تامین و نوسازی فضاهای آموزشی پیش‌بینی نشده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه بودجه مناسبی برای تامین و نوسازی فضاهای آموزشی پیش‌بینی نشده است، افزود: بخشی از هزینه ساخت و نوسازی مدارس را خیرین مدرسه‌ساز تقبل می‌کنند اما تلاش آنها نیز تاکنون راه به جایی نبرده و جوابگو نبوده است.