آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 4994
شنبه - ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷

رئیس مجمع نمایندگان لرستان مطرح کرد

رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: با وجود اینکه در کل کشور ۴۷ درصد از اراضی کشاورزی آبی هستند، اما این عدد در لرستان با وجود منابع آبی فراوان ۲۳ درصد است.

 به گزارش وارک نیوز،محمد خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خرم‌آباد، با اشاره به اینکه لرستان دارای منابع آبی در دسترس و قابل توجهی است، اما در حوزه کشاورزی به‌حق و حقوق خود نرسیده است، افزود: با وجود اینکه در کل کشور ۴۷ درصد از اراضی کشاورزی آبی هستند، اما این عدد در لرستان با وجود منابع آبی فراوان متأسفانه ۲۳ درصد بوده، به بیان دیگر بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری قرار داریم و متأسفانه میزان اراضی آبی الیگودرز ۱۱ درصد است.

وی ادامه داد: متأسفانه در گذشته نگاه منصفانه و متوازنی نسبت به توزیع آب در مناطق مختلف کشور وجود نداشته و شاهد وجود کاستی‌هایی متعددی در این راستا هستیم.

رییس مجمع نمایندگان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه باید سطح اراضی آبی را در لرستان افزایش دهیم، افزود: برای تحقق این هدف لازم است که برنامه جامعی توسط جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای پیشنهاد شود تا توسط استاندار و مجمع نمایندگان پیگیری لازم صورت گیرد و با رایزنی‌ها این شاخص ارتقا یابد.

خدابخشی عنوان کرد: در گذشته لرستان نه‌تنها به‌حق خود نرسیده بلکه شاهد انتقال آب این استان نیز هستیم.

وی اظهار داشت: متأسفانه به دلیل اجرای برخی از پروژه‌هایی همچون قم رود، خسارت‌های بسیار زیادی به مردم لرستان و به‌خصوص الیگودرز وارد و بسیاری از روستاها خالی از سکنه شده‌اند و کشاورزی در بسیاری از این روستاها از بین رفت.

این مسوول گفت: تلاش‌های زیادی برای جبران این خسارت‌ها صورت گرفته و در اولین گام برای روستاهای واقع در محدوده پروژه قم رود آب شرب و آب مورد نیاز دام و طیور در ۵۹ نقطه جمعیتی برآورد و توافق شده است که از سامانه قم رود آب مورد نیاز تأمین شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در رابطه با آب کشاورزی چاه‌ها و قنات‌هایی که آسیب دیده‌اند نیز مقرر شده تا به شکل مناسبی این خسارت‌ها جبران شوند.

انتهای پیام/