آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 4955
یکشنبه - ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

انتقاد کیانپور از سیاست‌های مالیاتی در لرستان

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان لرستان وصول مالیات ۱۰۲ درصد است اما این در شرایطی بوده که دارای مشکلات زیادی در بحث تولید و اشتغال هستیم و در حوزه حمایت عقب‌تر بوده و گرفتاری داریم.

به گزارش وارک نیوز، مجید کیانپور عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، بیان کرد: بخشی از مشکلات در استان‌ها قابل انجام است و باید به مسوولان استانی اختیارات بیتشر داده شود.

وی با بیان اینکه مصوبات در مرکز اجرایی نمی‌شود، افزود: باید به این ضرورت برسیم که از بخش خصوصی حمایت کنیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای افزایش سرمایه‌گذاری باید مجوزهای زائد حذف شده و اختیارات استانداران را افزایش دهیم تا شاهد عملیاتی شدن مصوبات باشیم.

وی در ادامه با انتقاد از سیاست‌های مالیاتی در استان لرستان اظهار داشت: در استان لرستان وصول مالیات ۱۰۲ درصد است اما این در شرایطی بوده که دارای مشکلات زیادی در بحث تولید و اشتغال هستیم و در حوزه حمایت عقب‌تر بوده و گرفتاری داریم.

کیانپور در ادامه اظهار داشت: واحدهای تولیدی نیاز به کمک ویژه دولت دارند و باید معضلات و مشکلات بخش تولید را حل کرد تا لااقل تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه با مشکل مواجه نشوند.

وی با انتقاد از شرایط بوجود آمده ارزی در کشور، گفت: برای تولیدکننده محدودیت مواجه کردیم اما ارز دولتی در اختیار حوزه مسافرتی قرار می‌گیرد و حتی پول هم داده می‌شود تا افراد سفر خارجی انجام دهند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی وضعیت بیکاری لرستان را بحرانی دانست و عنوان کرد: در لرستان بانک‌ها واحدهای تولیدی را تملک کرده اما تعیین تکلیف نمی‌کنند و برنامه‌ای برای ادامه کار ندارند لذا باید دولت در این عرصه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی یادآور شد: بانک‌ها در حوزه تسهیلات اشتعال روستایی در لرستان به‌خوبی عمل نکرده‌اند و حمایت لازم را انجام نمی‌دهند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر استان لرستان بخواهد یک قدم روبه‌جلو بردارد باید معافیت‌های لازم به این استان اعطا شود چراکه لرستان در حوزه بیکاری مشکلات اساسی دارد.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد بانک‌های خصوصی در لرستان، خاطرنشان کرد: بانک‌های خصوصی پول استان را در سایر استان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند./فارس