آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 4937
پنجشنبه - ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

ثبت ملی صدمین پل تاریخی لرستان در آینده نزدیک

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت:صدمین پل تاریخی لرستان بزودی ثبت ملی خواهد شد.

به گزارش وارک نیوز علی‌اصغر مونسان ظهر امروز در حاشیه نشست با فعالان گردشگری لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سند جامع گردشگری کشور در انتهای سال ۹۶ در سازمان میراث فرهنگی آماده شد و در حال حاضر در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است.

وی افزود: به محض تصویب این سند در کمیسیون‌ها، برای تصویب نهایی به هیات دولت می‌آید.

وی در ادامه به بحث تبلیغات در حوزه گردشگری اشاره و عنوان کرد: پیش از این به تبلیغات به عنوان هزینه نگاه می‌شد و ما اعتباری مناسبی در این زمینه نداشتم اما امسال نسبت به سال قبل عدد خوبی  برای این حوزه گذاشته شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بر تقویت تبلیغات برای رونق جذب گردشگر خارجی تاکید نمود و گفت: در این راستا سفارتخانه‌ها را به موضوع گردشگری وارد کرده‌ایم.

وی در ادامه عنوان کرد: آمار بهار امسال نشان می‌دهد علیرغم مشکلات ارزی که وجود داشته ورود گردشگران به کشور ۳۰ درصد رشد یافته است و در مقابل کاهش ۵ درصدی خروج گردشگران داخلی از کشور را داشتیم.

مونسان گفت: در پی جلسات برگزار شده کمیته ارزی دولت برای ثبات ارز مسافرتی و تسهیل حضور گردشگران خارجی به کشور تصمیمات خوبی در نظر گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه میراث فرهنگی برای ثبت جهانی پل‌های تاریخی لرستان گفت: کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی است و با توجه به داشته‌هایی که داریم موضوعات را اولویت‌بندی کرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: بزودی صدمین پل تاریخی لرستان ثبت ملی می‌شود و برنامه ویژه‌ای به این منظور تدارک دیده خواهد شد.

وی در ادامه به بحث ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک اظهار داشت: از آنجایی که هر کشور سالانه یک سهمیه برای ثبت جهانی دارد با توجه به خواسته مردم لرستان در صورت آزادسازی حریم قلعه‌فلک الافلاک ثبت جهانی آن را در اولویت قرار خواهیم داد.

مونسان در تشریح این خبر گفت: پیش از این قرار بود ثبت جهانی قلعه چند سال بعد در نوبت قرار گیرد اما اگر آزادسازی صورت گیرد یک جابه‌جایی صورت می‌گیرد و پرونده آن را برای سال ۹۸ آماده می‌کنیم.