آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » سلامت
کد خبر : 4914
چهارشنبه - ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

بیمارستان آیت‌الله بروجردی افتتاح شد

 بیمارستان «آیت‌الله بروجردی» شهرستان بروجرد با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

به گزارش وارک نیوز سید حسن قاضی زاده هاشمی با حضور در شهرستان بروجرد، بیمارستان «آیت الله بروجردی» را افتتاح کرد.

بر اساس این گزارش، پروژه احداث بیمارستان آیت‌الله بروجردی در سال ۸۶ با ظرفیت ۲۳۰ تخت در زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع و زیربنای ۲۳ هزار مترمربع کلید خورد و حالا با گذشت ۱۱ سال به ایستگاه افتتاح رسیده است.

وزیر بهداشت:

سطح توقعات مسؤولان متناسب با توانمندی‎ها باشد

سید حسن قاضی‎زاده هاشمی ظهر امروز در آئین افتتاح بیمارستان آیت‌الله بروجردی این شهرستان اظهار کرد: سطح توقعات باید متناسب با میزان توانمندی‌ها باشد، چرا که در غیر اینصورت نارضایتی ایجاد می‎کند.

وی در پاسخ به مطالبه نمایندگان مردم بروجرد و اشترینا در مجلس شورای اسلامی مبنی بر احداث دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان عنوان کرد: سطح توقعات باید متناسب با میزان توانمندی‎ها باشد، چرا که در غیر اینصورت موجب بیشتر شدن شکاف می‎شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مطرح کردن توقعاتی که در تناسب با میزان توانمندی‎ها نیست، موجب ایجاد نارضایتی در بین مردم می‎شود.

قاضی‎زاده هاشمی ادامه داد: اینکه از زبان مردم چیزهایی را بخواهیم که نمی‎توانیم انجام دهیم، نارضایتی‎ها را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه همه شهرها خواستار ایجاد دانشکده علوم پزشکی هستند، گفت: یکی از مهمترین مشکلات کشور طرح آمایش سرزمین است، نمی‎شود همه چیز را همه جای کشور داشته باشیم.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس:

احداث دانشکده علوم پزشکی مطالبه مردم و مسؤولان بروجرد است

علاءالدین بروجردی ظهر امروز در آئین افتتاح بیمارستان آیت‎الله بروجردی این شهرستان اظهار کرد: احداث دانشکده علوم پزشکی یکی از مطالبات جدی مردم و مسؤولان بروجرد در حوزه درمان است.

وی عنوان کرد: در حالی که شهرهای زیادی که نسبت به بروجرد فاصله بیشتری با مراکز استان دارد، از مزیت دانشکده علوم پزشکی برخوردار و بهره‎مند هستند که این مهم تاکنون در مورد بروجرد عملی نشده است.

این مسؤول تاکید کرد: در طول سال‎های گذشته بارها این درخواست جدی را مطرح کرده‎ایم، اما تاکنون این مهم محقق نشده است.

بروجردی افزود: بسیاری از مراکز مهم درمانی اروپا در اختیار پزشکان ایرانی است و برای فراهم کردن شرایط بازگشت آن‎ها به کشور باید ظرفیت‎سازی شود.

وی سپس با اشاره به فرسوده و قدیمی بودن دو بیمارستان امام خمینی(ره) و شهید چمران بروجرد بیان کرد: این دو مرکز درمانی آثار تاریخی بوده و با نیازهای بهداشتی و درمانی شهروندان بروجردی تناسب ندارند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتظار ده‎ها ساله مردم بروجرد برای افتتاح بیمارستان‎ آیت‎الله بروجردی خاطر نشان کرد: البته نیاز است که نواقص این بیمارستان فوق تخصصی با هدف ارائه هر چه بهتر خدمات درمانی به بیماران تکمیل شود.

بروجردی همچنین از آموزشی شدن بیمارستان آیت‎الله بروجردی به عنوان یک ضرورت جدی و قطعی یاد و تصریح کرد: انتظار می‎رود که این مهم با مساعدت و همکاری وزیر بهداشت محقق و اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

با افتتاح بیمارستان آیت‎الله بروجردی حوزه درمان بروجرد ارتقاء می‌یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ورودبیمارستان آیت‌الله بروجردی به چرخه درمان موجب ارتقاء سطح حوزه بهداشت و درمان در شهرستان بروجرد می‌شود.

کوروش ساکی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که به مناسبت افتتاح بیمارستان فوق تخصصی بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: بهره‌برداری از بیمارستان آیت‌الله بروجردی سطح خدمات در حوزه بهداشت و درمان را تا حدود زیادی ارتقاء می‌بخشد.

وی ازبروجرد به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان لرستان یاد و عنوان کرد: پس از اجرای طرح تحول سلامت در کشور پیشرفت‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان دراین شهرستان رخ داده اما تا سطح مطلوب فاصله زیادی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در بخش هتلینگ در بیمارستان‌های شهید چمران و امام خمینی(ره) بروجرد آغاز و انجام شده است، عنوان کرد: البته خیرین سلامت نیز در حوزه بهداشت و درمان ابن شهرستان اقدامات در خور توجهی را در بخش‌های خرید و تامین تجهیزات، واگذاری زمین، ساخت اورژانس و پایگاه‌های سلامت انجام داده‌اند.

ساکی در خصوص دانشکده پرستاری بروجرد خاطر نشان کرد: با توجه به قدیمی و فرسوده بودن ساختمان این دانشکده اکنون به مکان استیجاری از سوی دانشگاه آزاد انتقال یافته تا زمینه برای احداث ساختمان جدید این دانشکده فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد گفت: این مرکز درمانی با ۲۲۹ تخت در پنج طبقه و با زیربنای ۳۲ هزار مترمربع شامل بخش‌های مختلف داخلی، اطفال، جراحی، زنان، قلب و روان پزشکی ساخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه ساخت این بیمارستان از سال ۸۶ آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است، اظهار داشت: با افتتاح این بیمارستان فوق تخصصی شاهد ارتقاء در حوزه بهداشت و درمان بروجرد خواهیم بود.

ساکی با اشاره به ورود بخش خصوصی به حوزه بهداشت و درمان در بروجرد تاکید کرد: از سویی قرار است که بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قدیمی این شهرستان بازسازی شود.