آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » سلامت
کد خبر : 4899
دوشنبه - ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳

واگذاری بیمارستان شهدای عشایر شایعه‌ای بیش نیست

رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد گفت: واگذاری بیمارستان شهدای عشایر شایعه است.

به گزارش وارک نیوز، عباس آزادی در جمع خبرنگاران بیان کرد: رسانه رکن چهارم دموکراسی بوده و خبرنگاران باید با نقد منصفانه مشکلات دستگاه‌های مختلف را بیان کرده تا مدیران نیز این ایرادات را رفع کنند، بیشتر مصدومان تصادفات و عمل‌های جراحی استان به بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد منتقل‌ می‌شوند بنابراین حجم کاری این بیمارستان بسیار زیاد است.

رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد گفت: سال ۹۶ بیش از ۶۵ هزار نفر در بیمارستان عشایر بستری شدند اما با این وجود پرسنل این بیمارستان با وجود دریافت نکردن کارانه‌های خود به مدت یک سال تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به مردم انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد ملک بیمارستان عشایر اظهار داشت: زمین این بیمارستان وقفی بوده و ما نمی‌توانیم بدون اجازه افراد وقف کننده کاری در آن انجام دهیم.

این در ارتباط با احداث بیمارستان جدید در خرم‌آباد گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا پروژه بیمارستان عشایر دو را در منطقه کمالوند احداث می‌کند و در ازای انجام آن اوراق دریافت کرده و بحث واگذاری بیمارستان عشایر شایعه‌ای بیش نیست.

آزادی بیان کرد: برای درمانگاه عشایر تا به امروز بیش از پنج میلیارد تومان هزینه شده و متأسفانه شهرداری به‌جای انجام دادن وظیفه خود یعنی اختصاص ۱۰ درصد بودجه به بخش درمان برای این پروژه مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مالیات دریافت کرده است.

وی افزود: مشکل اصلی بیمارستان عشایر دریافت نکردن مطالبات ۷۲ میلیارد تومانی خود از بیمه‌ها بوده که در صورت دریافت این مبالغ می‌توانیم کارانه پرسنل را پرداخت کنیم.

رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد گفت: امسال به دنبال اضافه کردن ۱۲ تخت به بخش icu و اضافه کردن ۶ اتاق عمل هستیم که تا به امروز از نظر فیزیکی این طرح‌ها تکمیل شده اما به علت تحریم‌های ظالمانه نتوانسته‌ایم امکانات را برای تجهیز این بخش‌ها وارد کنیم.

آزادی اظهار کرد: با وجود این مشکلات پزشکان این بیمارستان توانستند برای اولین بار در غرب کشور عمل پیوند دست از ناحیه آرنج را در این بیمارستان انجام دهند.

وی افزود: این عمل جراحی توسط دکتر گرشاسبی فوق تخصص عروق، دکتر زارعی جراح پلاستیک و دکتر حدادی متخصص ارتوپد انجام شد.

رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد گفت: فردی که مور عمل قرار گرفته یک جوان ۳۷ ساله بوده که در حال کار با وسایل کشاورزی دست خود را از ناحیه آرنج از دست می‌دهد اما با تلاش پزشکان عمل پیوند با موفقیت انجام شد.

آزادی اظهار کرد: هنگامی‌که یک مصدوم با قطع عضو روبرو شد مردم باید عضو قطع‌شده را به‌طور غیرمستقیم سرد نگه دارند و کمتر از ۶ ساعت به مراکز درمانی جهت عمل پیوند منتقل کنند.