آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 4876
یکشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

۴ واحد صنعتی و معدنی لرستان برگزیده ملی شدند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت:۴ واحد صنعتی و معدنی لرستان برگزیده ملی شدند.

به گزارش وارک نیوز محمدرضا صفی خانی در در این راستا بیان کرد: در این همایش از ۶۲ واحد نمونه ملی از جمله واحد تولیدی پیرتاک الیگودرز، بایرافلاک ازنا، هاردپیچ بروجرد و آهک هیدراته پلدختر تجلیل شد.

وی اظهار داشت: این واحدها لوح تقدیر خود را با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و محمد شریعتمدای وزیر صنعت، معدت و تجارت دریافت کردند.

وی تصریح کرد: لرستان ظرفیت های بسیاری در حوزه صنعت و معدن دارد که باید با سرمایه گذاری و مدیریت صحیح، نسبت به رشد و توسعه ان اقدام شود.

وی اظهار داشت: معادن استان نعمت های خدادادی هستند که می توان با افزایش فناوری های تبدیلی و تکمیلی، اقتصاد استان را با این توانمندی دگرگون کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه ۲۳۰ محدوده معدنی در استان وجود دارد، افزود: ۱۰۳ معدن نیز غیرفعال است که اطلاعات آنها برای تعیین تکلیف و تبدیل به پارک به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است.

صفی خانی اظهار داشت: سال گذشته ۶ میلیون و ۳۴۰ هزار تن ماده معدنی از استان لرستان استخراج شده که این میزان معادل ۹۱ درصد تعهد استان بود.

وی با بیان اینکه در این شاخص لرستان جز استان های نخست کشور محسوب می شود، گفت: ذخیره معادن استان ۵۸۸ میلیون تن برآورد شده که عمده آن سنگ لاشه و تزیینی است.

وی بیان کرد: لرستان در حالی ۲ درصد ذخیره سنگ کشور را دارد که ۶ درصد میزان استخراح کشور را داراست.

صفی خانی گفت: از سال ۹۴ تاکنون معادل فعال استان با رشد ۳۰ درصدی از ۹۴ به ۱۲۷ واحد رسیده است.