آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 4846
چهارشنبه - ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

لزوم تخریب و بازسازی هزار و ۵۰ مدرسه لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بر لزوم تخریب و بازسازی هزار و ۵۰ مدرسه این استان تاکید کرد.

به گزارش وارک نیوز رضا زینیوند مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه خطیر خبرنگاران در جامعه و نقش توسعه‌ای آنها بیان کرد: دغدغه ما تربیت نسل نو و فرزندان جامعه است و خبرنگاران نیز رسالت آگاهی بخشی به جامعه را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: سیاست اصلی ما در استان این است که با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای استان لرستان اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: معتقدیم لرستان از نظر ظرفیت جز ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد، اما آسیب‌های زیادی در این استان وجود دارد، به همین دلیل به دنبال ترسیم نقشه راهی برای آموزش و پرورش لرستان هستیم تا بتوان با برنامه‌ریزی دقیق شاهد توسعه این حوزه باشیم.

زینیوند مقدم در ادامه معتقد است هر کجا شاهد فشار بر این اداره کل هستیم ضربات زیادی بر پیکیره این دستگاه وارد شده در نتیجه در نظر داریم دستگاه تعلیم و تربیت لرستان را در ریل واقعی خود که همان تعلیم و تربیت بوده قرار داده و از سیاست زدگی و تصمیمات ناروا دور کنیم.

لزوم تخریب و بازسازی هزار و ۵۰ مدرسه لرستان

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۲ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته در لرستان وجود دارند، افزود: همچنین ۴ هزار و ۸۰۰ باب مدرسه در استان وجود دارد که هزار و ۵۰ مدرسه در این استان باید تخریب و بازسازی شوند و ۶۰۰ مدرسه استانداردهای لازم آموزشی را دارند و همچنین ۶۸۰ باب مدرسه استان نیاز به مقاوم‌سازی دارد و اصلاح مدارس استان کار بسیار سختی است.

این مسئول گفت: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش استان این است که فضای‌های آموزشی کل استان رصد شوند، متاسفانه یکی از معضلات و مشکلاتی که در مناطق آسیب‌زا و پرخطر وجود دارد  به دلیل نوع نگاه به این مناطق است، ۱۰ ها مدرسه ما در این مناطق متروکه شده اما در حال بازسازی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: از محل صرفه جویی آموزش و پرورش نزدیک به ۵۲ میلیون تومان صرف بازسازی یک گود زورخانه کردیم و در سایر موارد نیز به دنبال احیای ظرفیت‌هایمان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به بی‌ثباتی مدیریتی در آموزش و پرورش لرستان، افزود: یکی از دلایل وجود مشکلات آموزش و پرورش لرستان بی‌ثباتی مدیریتی است، به نحوی که عمر مدیران کل چند سال گذشته این اداره کل به صورت نسبی یک و نیم سال بوده است.

زینیوند بیان کرد: از محل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ۱۵۲ میلیون تومان اعتبار به این اداره کل تخصیص یافته که صرف توانمندسازی افراد تحت پوشش شده است، به عنوان نمونه ۱۳۴ هزار و ۷۵۰ نفر ساعت تحت پوشش آموزش‌های مراقبت‌های پیشگیری در حوزه مواد مخدر و سایر موارد قرار گرفته‌اند.

۴ هزار و ۲۲۰ مدرسه تحت پوشش آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار گرفتند

وی گفت: یکی از اقدمات خوبی که دولت در حوزه آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار داده استفاده از ظرفیت سمن‌های مردمی است، ۴ هزار و ۲۲۰ مدرسه تحت پوشش آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه با اشاره به اینکه از رسانه‌ها استقبال خواهیم کرد، افزود: قطعا حضور رسانه باعث روشنگری و پویایی خواهد شد و با این دیدگاه سعی خواهیم کرد که آموزش و پروش  اتاق شیشه‌ای باشد که تمامی موارد آن در معرض عموم قرار گیرد.

زینیوند مقدم در بخش دیگری از سخنانش  اشاره‌ای نیز به برگزاری مسابقات کشتی دانش‌آموزی در لرستان، افزود: به دلیل پتانسیل لرستان در حوزه کشتی، امسال میزبانی مسابقات را به استان دادند، مقدمات را تقریبا فراهم کردیم  و از دهم تا شازنردهم تیرماه این مسابقات با حضور هزار و ۳۸ نفر ورزشکار، مربی و سایر کادر در قالب ۲۹ تیم در کشتی فرنگی و ۳۰ تیم آزاد برگزار می‌شود.

وی گفت: نونهالان منتخب تیم ملی کشتی از همین مسابقات انتخاب خواهند شد، هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌ها صورت گرفته و نماد این مسابقات سمندر لرستانی است و کلکسیونی از ظرفیت‌های گردشگری لرستان را در سالن برگزاری مسابقات به نمایش گذاشته می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: در قالب برنامه‌های ورزشی ابتدا باید استعدادیابی کنیم و برگزاری مسابقات نونهالان به همین دلیل است.

به دنبال برون رفت آموزش‌وپرورش از چالش‌های سیاسی هستم

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: دنبال برون رفت آموزش و پرورش از چالش‌های سیاسی هستم اما برای پیشبرد اهداف نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌ها هستیم و در این راستا از ظرفیت مدیریت ارشد استان و نمایندگان استان  استفاده خواهیم کرد اما قطعا در آموزش و پروش سعی در استقلال خواهیم داشت.

زینیوند مقدم ادامه داد: در حوزه بحث پیگیری آموزش و پرورش با حفظ استقلال با نمایندگان و سایر مدیران تعامل خواهیم داشت.

وی گفت: با سرپرستی مسوولیت‌ها مخالفم و باید افراد را به عنوان مدیر منصوب کرد و علاوه بر آن سرپرستان کنونی نیز در حالن بررسی هستند تا شاهد تعیین تکلیف آنها باشیم.

این مسوول بیان کرد: دانش‌آموز برای آموزش و تعلیم به مدارس آمده و با تنبیه بدنی برخورد خواهیم کرده و استفاده از هرگونه وسیله ای که دانش آموزان را با مخاطره مواجه کند ممنوع بوده و در مورد حادثه انفجار در مدرسه کوهدشت پرونده تشکیل شده و در حال پیگیری است.

وجود ۶۰۵ کودک از تحصیل بازمانده در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: هزار و ۱۸۸ کودک ۶ تا ۱۲ سال از تحصیل بازمانده در استان وجود داشتند که۶۸۳ کودک جذب شده و ۶۰۵ کودک باقی مانده‌اند.

زینیوند در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل عدم مدیریت صحیح بکارگیری نیرو در گذشته سهمیه لرستان در آزمون استخدامی کشور کاهش یافت، افزود:۷۰۰ نفر می‌بایست از طریق آزمون استخدامی در استان جذب می‌شد که سهمه ما را ۲۷۲ نفر تعیین کرده‌اند چرا که در گذشته یکسری از نیروها جذب شده‌اند سهمیه لرستان کاهش یافت.

وی گفت: در لرستان با عدم تعادل نیرو مواجه هستیم در برخی از نیروها تعادل نیرو داشته اما در برخی دیگر از‍شهرستان ها با کمبود نیرو داریم.

این مسئول افزود: یکی از ضرورت‌های آموزش و پرورش آموزش ضمن خدمت است و باید تلاش کنیم معلمانمان به روز باشد و سیساستمان این است مرکز اموزش نیروی انسانی را در استان فعالتر و کاربردی‌تر  کنیم.