آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 4838
چهارشنبه - ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

سهم تسهیلات روستایی در حوزه صنعت بسیار ناچیز است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: سهم پرداخت تسهیلات روستایی استان در حوزه صنعت بسیار ناچیز است به طوری که کمتر از ۱۵ درصد وام های مصوب، توسط بانک ها پرداخت شده است.

به گزارش وارک نیوز محمدرضا صفی خانی فزود: تاکنون ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی در حوزه صنعت و زیرمجموعه‌های آن به بانک معرفی شده که از این رقم تنها ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: صنعت های شکل گرفته در روستاها و همچنین مشاغل خانگی روستایی، شرایط کاری امنی هستند که علاوه بر رونق اقتصادی از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می کنند.

وی رونق در صنعت روستاها را عامل مهمی در افزایش فرصت های شغلی ثابت دانست و گفت: با توجه به شکل گیری ناحیه های صنعتی در خارج از شهرها، انتظار می رود طرح‌هایی که به دنبال ایجاد در نواحی صنعتی هستند بتوانند از ظرفیت تسهیلات روستایی استفاده کنند که تاکنون این امر محقق نشده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان اضافه کرد: برای تحقق این مهم و حمایت از واحدهای خرد باید سهم ۱۰درصدی بخش صنعت و زیرمجموعه های آن افزایش یابد.

صفی خانی افزود: ایجاد صنایع و مشاغل خانگی در روستاها، ارزان تر بوده و بازدهی سریع تری دارد که با توجه به مشکلات اقتصادی و وضعیت بیکاری استان می توان از این فرصت برای توسعه روستاها استفاده کرد.