آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 4835
سه شنبه - ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

پیش بینی تولید هزار و ۵۰۰ تن کلزا در خرم آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد درخصوص اهمیت کشت کلزا گفت:تهیه کلزا از محصولات استراتژی درحوزه کشاورزی محسوب می گرددکه در جهت تامین روغن اهمیت فراوانی دارد.

به گزارش وارک نیوز مراد بیرانوند در این راستا بیان کرد: این محصول در رأس محصولات مهم وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد وبه تبع آن مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی استانها قراردارد.

وی با بیان اینکه کشت کلزا درسالهای گذشته دراستان لرستان مورد توجه مسؤلان جهادکشاورزی وکشاورزان قرار گرفته گفت:

مدیرجهاد کشاورزی خرم آباد عنوان کرد: دراستان لرستان با تلاش مدیران جهادی وحس مشارکت کشاورزان زمینه زیرساخت ها جهت توسعه کشت کلزا در سطح استان فراهم شده است که در همین راستا در سال زراعی ۹۶،۹۷ مناطق مستعد را شناسایی و نقاطی که اراضی کشاورزی آبی داشتند و با تناوب محصول گندم شناسایی کرده ایم ؛ کشاورزانی که توان کشت کلزا را داشته اند به تعداد ۲۰۰ نفر تحت پوشش و آموزشها مرتبط قرار گرفته وامکانات لازم را به این کشاورزان داده ایم و در حال حاضر توانسته ایم در سطح ۵۵۰ هکتار کلزا برداشت نمائیم .

بیرانوند افزود:با توجه به آغاز برداشت کلزا در سطح شهرستان خرم‌آباد ٬ پیش بینی ما این است که بیش از ۱۵۰۰ تن دانه روغن کلزا تولید کنیم که این مقدار تولید توسط کمیسیون های خریدی که در سطح شهر وجود دارد خریداری شده و سپس به کارخانه های روغن انتقال میگردد.

وی گفت: در خصوص زمان کشت کلزا گفت :با توجه به تجربیات و روش های علمی که در این زمینه وجود دارد کشت کلزا از ۱۵ شهریور ماه در مناطق سرد سیر شروع میگردد.

این مسوول اظهار داشت: درشهرستان خرم آباد نیز کشت کلزا از ۱۵ مهر ماه در مناطق جنوبی انجام میشود .