آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 4832
سه شنبه - ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

مسائل روانی و سوء تدبیر نقش مهمی در التهاب بازار ارز دارند/ بازاریان در جهت خواسته دشمن حرکت نکنند

نایب رئیس اتاق ایران بخشی از مشکلات بازرا ارز را ناشی از اثرات روانی می‌داند و می‌گوید سوء تدبیر و عدم برنامه ریزی مناسب نیز باعث ایجاد التهاب در این زمینه شده است.

به گزارش وارک نیوز حسین سلاح‌ورزی به مسائل و گرانی بازار طلا و ارز اشاره و عنوان کرد: التهاب در بازار ارز که از چندین ماه گذشته به‌وجود آمده بخشی از آن مرتبط با موضوعاتی غیراقتصادی و اثرات روانی بوده و بخشی نیز به خاطره سوء تدبیر و عدم برنامه‌ریزی مناسب است.

وی افزود: زمانی که افزایش تقاضای بی‌مورد در بازار ارز به‌وجود آمد دولت نباید اعلام می‌کرد همه نیازهای ارزی کشور را با دلار ۴۲۰۰ تومان تأمین می‌کند چراکه از همان اول همگان می‌دانستند این موضوع امکان‌پذیر نیست.

 

 نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بهتر آن بود که دولت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را به کالاهای اساسی تخصیص می‌داد و از اختصاص آن برای خرید کالاهای لوکس امتناع می‌کرد.

 

 وی به بزرگنمایی رسانه‌های خارجی از مشکلات ارزی موجود در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از اعتراضات به خاطر سوءاستفاده و تحلیل‌های بیرونی برمی‌گردد و این در حالی بوده که این موضوع کاملاً اقتصادی است که تحت شرایط مختلف داخلی و خارجی از جمله خروج آمریکا از برجام به‌وجود آمده است.

 

سلاح‌ورزی با بیان این که دولت باید نسخه خاصی برای ساماندهی بازار ارز در نظر بگیرد گفت: مردم و بازاریان نیز در این شرایط باید هوشمندانه عمل کرده و در جهتی که دشمن مایل است حرکت نکنند./فارس