آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » شهری
کد خبر : 4812
شنبه - ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰

کلنگ احداث دو دهنه پل بر رو خرم‌رود به زمین زده شد

کلنگ احداث دو دهنه پل بر رو خرم‌رود با حضور جمعی از مسوولان به زمین زده شد تا بلکه با افتتاح آنها بخشی از ترافیک مرکز شهر خرم‌آباد کاهش یابد.

به گزارش وارک نیوز طی سالیان اخیر ترافیک یکی از مهم‌ترین مشکلات شهری در خرم‌آباد بوده است که تا کنون برنامه‌ریزی دقیقی برای حل آن صورت نگرفته است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند در صورتی که خیابان ساحلی این شهر توسعه یافته و به شریان‌های ارتباطی مرکز شهر متصل شود می‌توان بخشی از این ترافیک را برطرف کرد.

در همین راستا با پیشنهاد استانداری لرستان و با کمک شهرداری و شورای شهر خرم‌آباد احداث دو دهنه پل بر روی خرم‌رود در دستور کار قرار گرفته تا بلکه با افتتاح آن‌ها شاهد کاهش بخشی از ترافیک خرم‌آباد باشیم.

وحید رشیدی در آیین کلنگ زنی پلهای خرم رود با اشاره به مشکلات و آسیب های ناشی از پلهای موقت و نیز لزوم ساخت پلهای دائمی جایگزین گفت: پلهای جدید علاوه بر پوشش نقصهای مذکور تاثیر عمده ای در روانسازی  ترافیک ساحلی ها و کمک به حل مشکلات ترافیکی و تسهیل عبور و مرور شهروندان دارند.

وی خاطرنشان کرد:  تصمیم به آغاز پروژه احداث پلهای جدید خرم رود پس از مطالعات مفصل مشاورین خبره ، انجام مطالعات آب و خاک و در راستای طرح جامع ترافیک بوده و انشالله تا پایان سال شاهد افتتاح آنها و یک طرفه شدن ساحلی ها مربوطه خواهیم بود .

 

شهردار خرم اباد با تقدیر از حمایتهای مدیریت ارشد استان و دیگر دستگاهها خاطرنشان کرد:  حمایتهای معنوی و مالی استاندار محترم  و معاونت محترم عمرانی و اعضای شورای شهر تاثیر عمده‌ای در اجرای پروژه مذکور داشته و امیدوارم با ادامه این حمایتها شاهد حل تدریجی معضلات تاریخی حوزه شهری خرم آباد باشیم .

 

رشیدی در پایان دلیل تاخیر در آغاز نهضت عمرانی خرم اباد را انجام مشاوره های تخصصی و مطالعات همه جانبه جهت پیشگیری از هدر رفتن نیرو ها و سرمایه ها و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای شهروندان عنوان کرد.

 

گفتنی است اخیرا پس از انعقاد قراردادهای مربوطه بسیاری از پروژه های بزرگ و کوچک و نیمه تمام شهرداری فعال شده و در سال جاری شاهد افتتاح بخش عمده‌ای از پروژه ها خواهیم بود.

استاندار لرستان گفت: دو دهنه پل بر روی خرم‌رود باید تا ۸ ماه آینده تکمیل شوند تا در این زمینه خلف وعده صورت نگیرد.

سید موسی خادمی عصر امروز در آیین کلنگ زنی همزمان دو دهنه پل بر روی رودخانه خرم‌رود بیان کرد: خرم‌آباد از شهرهایی است که به دلایل مختلفی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و هر لرستانی علاقه‌مند است خرم‌آباد را زیبا و منظم ببیند و هر لری علاقه‌مند به این شهر بوده چراکه بزرگ‌ترین شهر لرنشین کشور است و همه ما علاقه‌مند هستیم که خرم‌آباد به یک شهر مهم تبدیل شود.

وی ادامه داد: وظیفه همه ما است که این شهر را به جایگاه مناسبش برسانیم البته این شهر فرصت‌هایی را از دست داده و موانعی نیز دارد با این وجود پتانسیل‌های خوبی همچون خرم‌رود، قلعه فلک الافلاک و بام شهر داشته و باید با برنامه‌ریزی به یکی از شهرهای زیبای ایران تبدیل شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: احداث دو دهنه پل بر روی خرم‌رود اقدامی در راستای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان بوده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود طی ۸ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این دو طرح باشیم.

خادمی گفت: این پروژه‌ها مشکل مالی نخواهند داشت و ۵۰ درصد منابع مالی طرح اکنون تأمین‌شده و قابل پرداخت است و امیدواریم طی ۸ ماه آینده تکمیل شوند تا به مردم خلف وعده نکرده باشیم.

این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه امیدواریم قصه‌ای که در مورد زیرگذر بلوار بهارستان به‌وجود آمد در این پروژه شاهد نباشیم، افزود: کارکرد این پل‌ها روان‌سازی ترافیک شهر است البته دنبال این هستیم پل دیگری روبروی استانداری ایجاد کنیم که اقدامات اولیه نیز در این راستا در دستور کار قرار دارد.

استاندار لرستان اظهار داشت: کار بزرگ‌ترمان این است که رودخانه خرم‌رود را ساماندهی کنیم تا به یکی از المان‌های اصلی شهر تبدیل شود.

ترافیک، معضل بزرگ شهر خرم‌آباد/ روان سازی ترافیک با توسعه خیابان ساحلی

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خرم‌آباد گفت: با بهره‌برداری از دو دهنه پل بر روی خرم‌رود که امروز شاهد کلنگ‌زنی آن بودیم می‌توان ترافیک شهر خرم‌آباد را به سمت خیابان ساحلی منتقل کرد.

سجاد بابایی عصر امروز در آیین کلنگ زنی همزمان دو دستگاه پل بر روی خرم‌رود بیان کرد: باید از استاندار لرستان تشکر کرد چراکه همکاری بسیار زیادی در راستای احداث این دو حلقه پل صورت گرفته است.

وی ادامه داد: احداث این دو دهنه پل برگرفته از کار کارشناسی تیمی بوده چراکه بزرگ‌ترین مشکل خرم‌آباد ترافیک آن است و مطمئناً با تکمیل این دو پروژه شاهد کاهش ترافیک شهر و احداث یک خیابان ساحلی تأثیرگذاری خواهیم بود.

بابایی ادامه داد: برای کاهش معضل ترافیک شهر خرم‌آباد اکنون برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم در آینده نه‌چندان دور شاهد تحقق آن‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح که امروز شاهد کلنگ‌زنی آن بودیم می‌توان ترافیک شهر خرم‌آباد را به سمت خیابان ساحلی منتقل کرد و از این طریق ترافیک مرکز شهر را کاهش دهیم.

عضور شورای شهر خرم‌آباد گفت: این شهر دارای پتانسیل‌های فراوانی است که امیدواریم با کمک همه دستگاه‌ها و مسوولان ارشد استان با استفاده از برنامه‌ریزی مناسب شاهد توسعه شهر خرم‌آباد در همه ابعاد باشیم.