آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر
کد خبر : 4803
شنبه - ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

ضرورت مرمت و بهسازی جاده دسترسی عشایر ززوماهرو/گردشگران هر مسیری را مناسب‌تر تشخیص دهند در انتخاب آن مختارند

 نماینده مردم الیگورز در مجلس بر مرمت و بهسازی جاده دسترسی عشایر ززوماهرو تاکید کرد و گفت: دسترسی این عشایر به جاده برای نجات بیمارانشان از مرگ جزء حداقل امکاناتی است که باید برای آنها قائل شد .

به گزارش وارک نیوز محمد خدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح یک نگرانی در رابطه با مسدود نمودن جاده دسترسی عشایر ززوماهرو و خبر منتشر شده در فضای مجازی، گفت: با توجه به نگرانی پیش آمده صحبتی با آقای صالحی دادستان الیگودرز انجام و به ابعاد این مسئله پرداخته شد.
 نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دادستان به اهمیت جاده مورزرین تاپله برای عشایر منطقه واقف است و به عنوان دادستان ذی صلاح اقدامی جهت مسدود نمودن جاده انجام نداده اند.
 وی با بیان اینکه در تماس تلفنی با مسئولین قضایی استان نیاز مبرم عشایر به این جاده را تشریح نمودم، افزود:  استفاده از این جاده حق طبیعی عشایر است و هیچ کس نمی‌تواند این حق را از آنان سلب کند، بنابراین سوالاتی مطرح است که در صورت مسدود نمودن این جاده چه کسی پاسخگوی محرومیت‌های این مردم مظلوم و محروم می‌شود؟ و چه زمانی و چگونه باید به فریاد آنان رسید؟
 خدابخشی ادامه داد: این مردم سهمی از کشور دارند و باید همانند سایرین از انواع امکانات و خدمات برخوردار باشند، از این رو  دسترسی این عشایر مظلوم به جاده برای نجات بیمارانشان از مرگ جزء حداقل امکاناتی است که باید برای آنها قائل شد .
 این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دادستان درود نیز رعایت استقلال حوزه های قضایی مورد انتظار است، گفت: تمام این جو سازی‌ها نه تنها دغدغه محیط زیست نیست بلکه به خاطر جذب گردشگر بیشتر است حال آنکه جاده مورد نظر، همان جاده خاکی قبلی است و مشکلی برای محیط زیست نخواهد داشت.
 عضو مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع را با آقای کیان‌پور نماینده درود و ازنا در میان گذاشته‌ام، گفت: از سوی دیگر گردشگران نیز هر مسیری را مناسب‌تر تشخیص دهند در انتخاب آن مختارند و کسی نمی‌تواند گردشگران را مجبور کند که  از چه مسیری باید عبور کنند .