آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی
کد خبر : 4720
پنجشنبه - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

تصویب ۲۴ طرح سرمایه‌گذاری در ستاد تسهیل 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از تصویب ۲۴ طرح سرمایه‌گذاری در ستاد تسهیل استان خبر داد.

به گزارش وارک نیوز گودرز امیری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: اگر اختلاف نظری بین دستگاه‌های نظارتی با ارگان‌های اجرایی به وجود آمد باید دستگاه‌های مربوطه تقاضای جلسه تعاملی بدهند.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید به این بهانه مشکلات مردم و سرمایه‌گذاران را به تعویق انداخت، افزود: باید پاسخی روشن و شفاف به مردم و متقاضیان داده شود.

 

امیری خاطرنشان کرد: در کارگروه تسهیل بیشتر به بحث استمهال پرداخته می‌شود و در جمع‌بندی سال گذشته این ستاد، بیشترین آمار مصوبات مربوط به این موضوع بوده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان تصریح کرد: در سایر موارد نیز جلسات به صورت متفرقه برگزار و در آنها چون تفویض اختیار شده است قرار شد به عنوان مصوبات گروه تلقی و لحاظ شوند.

 

وی به هتل صخره‌ای اشاره کرد و گفت: براساس اطلاعات این پروژه در سال ۷۷ آغاز شده و تاکنون در بلاتکلیفی به سر می‌برد و حدود ۲۸۰۰ متر فضا را اشغال کرده که ۳۵۰۰ متر نیز واگذاری دارد؛ بالای صخره برای ورودی و خروجی پارکینگ هتل و فضای سبز ۱۲۵۰۰ متر تسطیح کرده است.

 

امیری با یادآوری اینکه اداره راه و شهرسازی برای واگذاری زمین ایراد گرفته که برای واگذاری و تصویب آن باید طرح ارائه شود، ادامه داد: طرحی که برای هتل تعیین شده شامل ورودی، فضای سبز و پارکینگ است؛ این طرح در کمیسیون ماده پنج تصویب و در شورای عالی معماری شهرسازی تصویب شده و اکنون راه و شهرسازی برای واگذاری زمین می‌گوید که اختیار واگذاری بالای ۵۰۰۰ متر را ندارد.

 

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: برای واگذاری زمین به مساحت ۱۲۵۰۰ متر باید سازمان ملی زمین و مسکن موافقت کرده و واگذار کند.

 

وی بیان کرد: به دلیل اینکه سرمایه‌گذار کار را شروع کرده و پیشرفت مناسبی دارد با اخذ تضمین و برنامه زمان‌بندی از سرمایه‌گذار مبنی بر تکمیل و بهره‌برداری پروژه طبق طرحی که به تصویب کمیسیون ماده پنج شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده است از سازمان ملی زمین تقاضا می‌کنیم که این مقدار زمین را طبق قانون و کارشناسی شده واگذار شود.

 

لازم به توضیح است که در این جلسه ۲۴ طرح مصوب شد که ۱۰ پروژه کشاورزی، ۹ طرح مربوط به صنعت و معدن و پنج مورد در خصوص موارد متفرقه بود.