آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » شهری » گردشگری
کد خبر : 4632
جمعه - ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

روزی برای نکوداشت خرم‌آباد؛ از نوای موسیقی تا تجلیل شهروند۱۰۰ساله

 ۲۰ اردیبهشت روزی برای نکوداشت خرم‌آباد، روزی برای تجلیل از شهروندان نیک‌اندیش، گرد هم آمدن مردم شهر و گرامیداشت تاریخ، هنر و فرهنگ غنی خرم‌آباد بود.

به گزارش وارک نیوز،  روز نکوداشت خرم‌آباد، شامگاه پنج‌شنبه با حضور پرشور و گسترده مردم خرم‌آباد و همچنین مسئولان استانی در سالن شهید چاغروند مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد برگزار شد.

روز نکوداشت خرم‌آباد یکی از مجموعه برنامه‌های «هفته نکوداشت خرم‌آباد» بود که در قالب آن برنامه‌های مختلفی ازجمله اجرای موسیقی لری، رونمایی از تمبر هفته نکوداشت خرم‌آباد، تجلیل از شهروند ۱۰۰ ساله خرم‌آباد به نام «محمدصادق دارایی‌زاده» به‌عنوان یکی از خیرین این شهر و … برگزار شد و مورد استقبال پرشور مردم خرم‌آباد قرار گرفت.

خرم‌آباد سرزمینی فاخر، تاریخی و طبیعی است

گودرز امیری معاون استاندار لرستان در این مراسم در سخنانی گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری خرم‌آباد باید به گوش جهانیان برسد.

وی افزود: نام‌گذاری هفته نکوداشت خرم‌آباد یک رویداد مناسب و به‌حق بود زیرا خرم‌آباد در اردیبهشت، بهشت دیگری است.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: لرستان و خرم‌آباد سرزمینی فاخر، تاریخی و طبیعی است که باید ظرفیت‌های آن به گوش جهانیان برسد.

امیری با اشاره به اینکه هفته نکوداشت خرم‌آباد، فرصت مناسبی برای نمایش و به تصویر کشیدن خرم‌آباد و توانمندی‌هایش در سال‌های آتی است، گفت: این ظرفیت‌ها باید از طریق رسانه‌ها به اطلاع جهانیان برسد تا توانمندی‌های این سرزمین علیرغم وجود کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌های موجود در کنار سخت‌کوشی مردمان و مزیت‌ها و فرصت‌هایش، به‌خوبی معرفی شود.

وی اضافه کرد: باید قدر فرصت‌های توسعه این شهر را دانست و شهرداری و شورای شهر برنامه‌ای تدوین کنند که نظرات، ایده‌ها و پیشنهادها شهروندان خرم‌آبادی را که قطعاً دل درگرو توسعه این شهردارند، پذیرا باشند و زمینه مشارکت بیشتر مردم را فراهم آورند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: معرفی ظرفیت‌ها در کنار استفاده از ایده‌های اجرایی و مطلوب شهروندان، مشارکت و توسعه شهری را به دنبال دارد.

امیری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری خرم‌آباد، گفت: تملک و آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک که نگین گردشگری این شهر است و نقش مهمی در جذب گردشگر دارد، در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: آمار و شواهد گردشگری نوروز امسال لرستان خود مبین ظرفیت‌های این استان و خرم‌آباد در حوزه گردشگری است و علاوه بر اجرای طرح ساماندهی رودخانه خرم‌آباد، اعتبارات ساخت دو پل دیگر در اطراف رودخانه خرم‌آباد ابلاغ‌شده و پیمانکار طرح نیز انتخاب‌شده است.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: در خصوص بام لرستان نیز مشاور طرح جامع و تفضیلی آن انجام‌شده و اعتباراتی برای ساماندهی آن نیز تعریف‌شده که به‌زودی عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود.

امیری اظهار کرد: توصیف خرم‌آباد در کلام نمی‌گنجد و باید قدردان همه تلاش‌های صورت گرفته در راستای برگزاری هفته نکوداشت خرم‌آباد باشیم.

خرم‌آباد شهر هزاره‌های تاریخی 

وحید رشیدی شهردار خرم‌آباد نیز در این مراسم در سخنانی گفت: خرم‌آباد شهری با ویژگی‌های منحصربه‌فرد است.

وی افزود: خرم‌آباد شبیه هیچ شهر دیگری نیست و دیگر شهرها هم مانند خرم‌آباد از ویژگی‌ها و جاذبه‌های منحصربه‌فرد برخوردار نیستند.

شهردار خرم‌آباد ادامه داد: این شهر ویژگی‌ها و استعدادهای منحصربه‌فرد خودش را دارد و ما آن‌طور که بایدوشاید از ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایش برای توسعه‌اش، بهره نبرده‌ایم.

رشیدی گفت: خرم‌آباد شهری با مردم پرتوان، نجیب، صبور و مهربان است، خرم‌آباد شهر هزاره‌های تاریخی است که علاوه بر سیمای تاریخی‌اش، از سیمای امروزی هم برخوردار است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم که این شهر را برای آیندگان به شهری زیبا و با ظرفیت توسعه تبدیل کنیم که این امر محقق نمی‌شود مگر در سایه همدلی، مشارکت و همراهی مردم.

شهردار خرم‌آباد ادامه داد: باید خرم‌آباد را بیش از همیشه دوست بداریم و هدف از برگزاری هفته نکوداشت خرم‌آباد و جشنی چنین مردمی، فراهم کردن بسترهای همکاری و همدلی بیشتر مردم در امور شهر خرم‌آباد است.

رشیدی گفت: به‌دوراز تفاوت‌های سیاسی، زبانی، طایفه‌ای و …باید برای خرم‌آباد شهروند خوب، شهردار خوب و شورای شهر خوب باشیم تا به توسعه شهری و گردشگری که مزیت اصلی این شهر است، دست‌یابیم.

خرم‌آباد شهری با بیش از ۴۰ هزار سال پیشینه

اردشیر دریکوند رئیس شورای شهر خرم‌آباد نیز در این مراسم در سخنانی گفت: خرم‌آباد پتانسیل تبدیل‌شدن به کلان‌شهر را دارد.

وی افزود: خرم‌آباد شهری با بیش از ۴۰ هزار سال پیشینه و سرشار از ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری است که این مزیت‌ها به خرم‌آباد پتانسیل تبدیل‌شدن به کلان‌شهر را می‌دهد.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد ادامه داد: برای آبادانی این شهر باید از ظرفیت‌های خودش استفاده کرد و تلاش‌ها و برنامه‌های ما و شهروندان هم باید درشان تاریخ و تمدن و ظرفیت‌های خرم‌آباد باشد.

دریکوند گفت: یکی از ظرفیت‌های اصلی خرم‌آباد وجود نیروی انسانی نخبه، فرهیخته و اهل‌فن است که باید بیش‌ازپیش برای توسعه خرم‌آباد از این ظرفیت استفاده کرد.

وی اضافه کرد: منابع انسانی، طبیعی و تاریخی لازم برای توسعه در اختیار خرم‌آباد است و باید برای دستیابی به توسعه این شهر از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده کرد.

تجلیل از شهروند ۱۰۰ ساله

بنابراین گزارش، در مراسم جشن نکوداشت روز خرم‌آباد کلید شهر خرم‌آباد به صورت نمادین به «حاج صادق دارایی زاده» اهدا شد، وی از خیرین شهر ساز خرم‌آباد است که در طول زندگی ۱۰۰ ساله خود، خدمات ارزنده‌ای ازجمله ساخت پل «دارایی زاده» و … را در شهر خرم‌آباد انجام داده است.

همچنین در این مراسم از تمبر یادبود هفته نکوداشت خرم‌آباد رونمایی شد.

گروه‌های هنری آئینی، شاعران پیشکسوت و خوانندگان به نام لرستان ازجمله «ایرج رحمان پور» و «فرج علیپور» در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند./مهر