آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 4618
پنجشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین منابع طبیعی و سپاه لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره کل و سپاه استان خبر داد.

به گزارش وارک نیوز شیرزاد نجفی در سخنانی گفت: اداره کل منابع طبیعی و سپاه حضرت ابوالفضل(ع) باهدف حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی در امر اطفاء حریق، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

وی به اهداف این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: ارتقاء سطح همکاری درزمینهٔ حفظ و حراست فیزیکی از جنگل‌ها و مراتع سطح استان، تقویت روحیه و افزایش حس همکاری بین دو دستگاه در امر جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مراتع، همکاری نیروهای تحت امر فرماندهی سپاه پاسداران در امر اطفاء حریق با منابع طبیعی و آبخیزداری استان و جذب نیروهای علاقه‌مند سپاه پاسداران به‌عنوان همیار طبیعت برخی از بندهای این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار کرد: موضوع  تفاهم‌نامه مزبور درزمینهٔ حفظ و صیانت از طبیعت در امر پیشگیری  و مقابله با حریق جنگل‌ها و مراتع استان با اولویت مناطق بحرانی است.

نجفی به دستاوردهای حاصل از تلاش‌های دوجانبه‌ همکاران منابع طبیعی با نیروهای مخلص بسیج سازندگی در سنوات گذشته اشاره کرد و یادآور شد: حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه‌ی همگانی است و برای مدیریت زمین و جنگل باید با بسیاری از دستگاه‌های مرتبط تعامل داشته باشیم تا میزان خسارت به طبیعت را کاهش دهیم.