آخرین اخبار » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 4615
پنجشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

۷۹۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری و دهیاری‌های لرستان واریز شد

مدیر کل امور مالیاتی استان لرستان گفت: در سال ۱۳۹۶ از محل عوارض وصول‌شده در نظام مالیات بر ارزش‌افزوده، بیش از ۷۹۰ میلیارد ریال مستقیماً توسط اداره کل امور مالیاتی به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز گردیده است.

به گزارش وارک نیوز محمدرضا محمدی در این راستا بیان کرد: از این رقم حدود ۶۱۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌های استان واریز شده و افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال سهم دهیاری‌های استان بوده است.

وی در ادامه ضمن تشریح اهمیت و نقش مالیات در توسعه کشور گفت: مالیات مقدار پول و یا مالی است که شهروندان یک کشور طبق قانون به دولت خود می‌پردازند تا در جهت اداره امور کشور، تأمین کالاها و خدمات عمومی، تضمین امنیت و دفاع همگانی و عمران و آبادانی توسط دولت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: طبیعتاً هر شهروندی که درآمد بیشتری دارد و به‌تبع آن مصرف آن بیشتر است، می‌باید مشارکت بیشتری در پرداخت مالیات داشته باشد چرا که برای کسب درآمد بالای خود مسلماً از میزان بیشتری از امکانات کشور استفاده کرده است.

این مسئول ادامه داد: یکی از انواع مالیات‌ها، مالیات بر ارزش‌افزوده می‌باشد که از محل وصول این مالیات که در حال حاضر با نرخ ۹ درصد جمع‌آوری می‌شود، میزان ۳ درصد به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اختصاص می‌یابد که این خود موجب توسعه متوازن گردیده و نیز یک درصد آن به حوزه ‌سلامت و درمان اختصاص داده می‌شود که به جرأت می‌توان گفت موفقیت طرح جامع نظام سلامت و پوشش هزینه‌های درمان مدیون نقش سهم مالیات ارزش‌افزوده بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان با بیان اینکه رویکرد امور مالیاتی استان کمک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان است و از هیچ‌گونه همراهی در این بخش دریغ نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: در قالب یک نظام مطلوب اجرایی، تولیدکنندگان صرفاً وظیفه انتقال بار مالی را در طول زنجیره ایجاد ارزش بر عهده داشته و نهایتاً بار مالی قانون مالیات بر ارزش‌افزوده تنها بر عهده مصرف‌کننده نهایی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ از محل عوارض وصول‌شده در نظام مالیات بر ارزش‌افزوده، بیش از ۷۹۰ میلیارد ریال مستقیماً توسط اداره کل امور مالیاتی به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز گردیده است. از این رقم حدود ۶۱۰ میلیارد ریال به‌حساب شهرداری‌های استان واریز شده و افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال سهم دهیاری‌های استان بوده است که این اعتبار نقش مؤثری در عمران و آبادانی روستاهای استان داشته است.