آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » سلامت
کد خبر : 4598
یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲

۵ میلیون ایرانی دیابت دارند

معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: ۵ میلیون ایرانی دیابت دارند.

به گزارش وارک نیوز محمدهادی ایازی ظهر امروز در مجمع سلامت استان لرستان بیان کرد: حدود ۸ درصد جمعیت کشور سالمند بوده و با روند جمعیتی حال حاضر کشور در دو دههٔ آینده این میزان به ۲۵ درصد خواهد رسید.

وی افزود: با پیر شدن جمعیت کشور میزان بیماری‌ها افزایش چشم‌گیری خواهد داشت که حکومت برای مقابله با این چالش باید برنامه‌ریزی‌ جدی انجام دهد.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت اظهار کرد: طبق آخرین آمارها در کشور حدود ۷۰۰ هزار بیمار آلزایمری وجود داشته و با توجه به پیر شدن جامعه در آینده به این تعداد اضافه خواهد شد.

ایازی اظهار کرد: یکی از راه‌های حل مشکلات حوزه سلامت مشارکتی کردن آن بوده و لذا دولت باید زمینه‌های حضور و مشارکت گسترده مردم  را بستر سازی کند.

وی بیان‌کرد: بحث سلامت مختص به جسم نبوده بلکه باید در زمینه‌های سلامت اجتماعی، روانی و معنی نیز با توجه به نیاز جامعه اقدامات مناسبی انجام دهیم.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با بین اینکه سال گذشته بیش از ۳۳۳ هزار نفر در جاده‌های کشور دچار حادثه شدند،افزود:باید برای رفع این مشکلات تمامی ارگان‌های همکاری کرده و آموزش‌های فرهنگی لازم را به مردم بدهند.

ایازی اظهار کرد: برای ایجاد مشارکت مردمی طرح کانون سلامت محلات در کشور آغاز به کار کرده و باعث مشارکت مؤثر و پویا و تأثیرات زیادی بر سلامت مردم خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از پنج میلیون نفر در کشور دچار دیابت هستند،گفت: در آینده‌ای نزدیک این رقم به ۱۰ میلیون خواهد رسید و متأسفانه بیش از نیمی از آن‌ها از این بیماری اطلاع ندارند.