آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » سیاسی
کد خبر : 4584
شنبه - ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱

ورود سپاه به عرصه اقتصادی به دعوت و خواسته دولت‌ها بوده است/هر کجا انقلاب در تهدید باشد سپاه در خاکریز اول است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: ورود سپاه به عرصه اقتصادی به دعوت و خواسته دولت‌ها بوده است.

 به گزارش وارک نیوز حجت الاسلام شمس‌الله جلیلیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد:سپاه فرزند فکری امام راحل است که در ۲ اردیبهشت ۵۸ با هدف پاسداری از تمام ارزش‌های انقلاب و مقابله با دشمنان در داخل و خارج از کشور تشکیل شد.

وی افزود: سپاه برای دادخواهی از مظلومان در سراسر جهان شکل گرفته و هر کجا ظلم وجود داشته باشد پاسداران در مقابل آن می‌ایستند.

مسوول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل لرستان گفت: فلسفه تشکیل سپاه مانند یک ارتش صفر نبوده و سپاه صرفاً نظامی نیست چنانکه در ۸ سال دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف نقش تعیین کننده داشته است.

وی به گفته اما که می‌فرماید که “عمل سپاه صرفاً نظامی نیست” اشاره و عنوان کرد: در هر عرصه‌ای خطری نظام و انقلاب را تهدید کند اولین خاکریز سپاه پاسداران است، اگر سپاه در عرصه اقتصادی وارد شده به دعوت و خواسته دولت‌ها بوده است، در شرایط تحریم سپاه پروژه‌هایی که نیمه کاره از سوی خارجی‌ها رها شده بود را تکمیل کرده است.

جلیلیان تصریح کرد: در شرایط موجود پاسداری می‌تواند از آرمان‌های سپاه محافظت کند که در ابتدا مسیر خود را درست برود و نقش عقیدتی سیاسی در این زمینه تأثیرگذار است.

وی اطاعت محض از ولایت، هوشمندی سیاسی و دشمن شناسی را از شاخصه‌های مهم یک پاسدار برشمرد و افزود: شهید مطهری در آشنایی به مقتضیات زمان و روحیه و تقوا داشتن الگو است و وقتی ایام شهادت ایشان به‌عنوان هفته عقیدتی سیاسی نام نهاده می‌شود به خاطر الگو بودن ایشان است.

مسوول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل لرستان گفت: دو عامل اصلی باعث شده عملکرد سپاه پاسداران همواره مورد تأیید ولی امر مسلمین باشد، برای سپاه این مهم است که ولایت‌فقیه از آن راضی باشد و حرف سیاسی برخی افراد اصلاً مهم نیست.

جلیلیان اظهار داشت: در راستای برنامه‌های عقیدتی سال گذشته اقداماتی چون دوره آموزشی امربه‌معروف و نهی از منکر برای کلیه پاسداران، برگزاری دوره‌های تربیت و تعالی و برگزاری جلسات اخلاق انجام شده است، در بعد سیاسی نشست‌های زیادی برای سربازان برگزار شده و نهضت روشنگری نیز در بسیج نواحی برگزار شد.

مسوول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل لرستان در ادامه به شعار سال اشاره کرد و گفت: وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا محورهای جنگ اقتصادی با ایران هستند چنانکه ۱۴۵ موسسه مالی طی دو سال گذشته برای تحریم ایران با وزارت خزانه‌داری آمریکا جلسه داشته‌اند.

وی یادآور شد: در شرایطی که دشمن به دنبال جنگ اقتصادی است راه برون رفت از مشکلات اقتصادی همدلی و تکیه‌بر توان داخلی است.