آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 4577
پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

بهره برداری ۷۰ کیلومتر از آزادراه خرم آباد- اراک تا پایان امسال

استاندار لرستان از انعقاد ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد با قرارگاه خاتم خبر داد.

به گزارش وارک نیوز، سید موسی خادمی در جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء با تاکید بر مباحث توسعه‌ای اعم از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان اظهار کرد: قرارگاه خاتم یک ظرفیت بزرگ در کشور است که مباحث توسعه اقتصادی و اجتماعی را دنبال می‌کند.
وی در ادامه افزود: بخش عمده‌ای از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در استان که در حال اجراست و یا به بهره برداری رسیده حاصل فعالیت‌های این مجموعه بزرگ است.
استاندار لرستان با اشاره به محرومیت و عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان بر مساعدت همه جانبه دولت و دیگر نهادها و سازمان ها در کشور تاکید کرد و گفت: پروژه‌هایی که در استان در دست اجرا هستند، پیشرفت خیلی خوبی دارند و در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ نفر نیرو اشتغالزایی داشته که برای استان بیکاری مانند لرستان، عدد قابل توجهی است.
وی بزرگترین مشکل سد بختیاری را در سال گذشته بحث فاینانس عنوان کرد و گفت: در شورای عالی اقتصاد این بحث مطرح شد و به تصویب رسید.
خادمی با اشاره به سد معشوره افزود: با وجود مشکلات زیادی که این سد داشت با همکاری قرارگاه خاتم چراغ این پروژه خاموش نشد.
وی با بیان اینکه منابع سد معشوره از محل مشارکت بخش عمومی و خصوصی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل این سد تخصیص آب بود که پس از پیگیری توانستیم با تخصیص ۱۰۰ میلیون مترمکعب این مشکل را حل کنیم. امیدواریم با تلاش دست اندرکاران این پروژه وارد مدار شود.
مقام ارشد استان با اشاره به پروژه راه‌آهن لرستان و با بیان اینکه بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: از تهاتر فولاد خوزستان ۳۸۰ میلیارد تومان آن جذب شده و سال جاری باید تلاش کنیم این پروژه را در پیوست قرار دهیم تا بتوانیم برای آن منابع تعریف کنیم.
وی ادامه داد: امسال قرار است ۷۰ کیلومتر از آزادراه استان را به بهره‌برداری برسد.
استاندار لرستان تاکید کرد: پروژه زیرگذر بهارستان به یک مسئله برای استان تبدیل شده که باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع آن اقدام کرد.
وی با بیان اینکه مشکلات خاصی که با دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد هر چند هم که جزئی باشد را جمع‌بندی کرده و نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام دهیم، تصریح کرد: در حوزه پروژه‌های زیرساختی جدید، حوزه اقتصاد و مساعدت آسیب‌های اجتماعی با قرارگاه خاتم مذاکراتی انجام شده است که امیدواریم برای توسعه استان هر چه بیشتر از ظرفیت قرارگاه خاتم بتوانیم استفاده کنیم.
خادمی با بیان اینکه ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه انعقاد شده در استان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء وجود دارد که در حال ساخت هستند، گفت: حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان از این قرارداد مربوط به اجرای سد بختیاری است.
وی در ادامه افزود: ۱۵۰۰ میلیارد تومان از این قرارداد نیز مربوط به پروژه راه آهن خرم آباد-دورود و آزاد راه خرم‌آباد- اراک است و مابقی این اعتبار صرف پروژه‌های عمرانی و اقتصادی دیگر می‌شود.