آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » محیط زیست
کد خبر : 4557
دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

تلاش محیط بانان لرستانی برای بازگرداندن توله خرس به آغوش مادرش

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان  از تلاش محیط بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد برای بازگرداندن یک توله خرس به آغوش مادرش در زیستگاه خود خبر داد.

به گزارش وارک نیوز مهرداد فتحی بیرانوند در این راستا بیان کرد: در پی دریافت گزارش مشاهده یک قلاده توله خرس سرگردان در سراب رفتخان واقع در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد سریعا اکیپی از نیروهای مجرب عازم منطقه شده و با بررسی محل و اطمینان از سرگردانی این توله خرس و با توجه به ضعف جسمانی و گرسنگی آن جهت جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی، این توله را زنده گیری نموده و برای انجام مراقبت های ویژه به مرکز قرنطینه پاسگاه محیط بانی کلدر منتقل نمودند.

فتحی اظهار داشت: این توله خرس که حدودا سه یا چهار هفته از تولد آن می گذرد توسط مسئول قرنطینه و متخصصین دامپزشکی این اداره کل پس از تغذیه با شیر تازه، مورد معاینه قرار گرفت که خوشبختانه آسیب دیدگی در این توله خرس مشاهده نگردید و اکنون وضعیت جسمانی آن در شرایط مطلوبی می باشد. ایشان با اشاره به پایش و جستجوی کامل منطقه که توله خرس در آن پیدا شده بود، بیان داشت که خوشبختانه علائمی مبنی بر اینکه مادر توله خرس تلف شده باشد مشادهده نگردیده و احتمال می رود در اثر بارندگی های شدید و شرایط جوی این توله از مادر خود جدا شده باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: محیط بانان و کارشناسان این اداره کل پس از اطمینان از سلامتی کامل و حفظ امنیت این توله خرس،  برای بازگشت آن به آغوش مادرش در زیستگاه اصلی خود اقدام خواهند کرد.