آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 4532
یکشنبه - ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

ضرورت دفع آب‌های سطحی حاشیه جنوب شهر

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: یکی از معضلات اساسی حاشیه‌های جنوب شهر خرم‌آباد نبود برنامه برای ساخت و ساز است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خرم‌آبادبه گزارش خبرگزاری وارک نیوز سجاد بابایی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: هرچند متولی جلوگیری ازساخت و سازهای غیر مجاز شهرداری بوده اما واقعیت این است که شهرداری از همه امکانات برای جلوگیری ازساخت و سازهای غیرمجاز برخوردار نیست.

وی ادامه داد:الحاق قسمت‌های چسبیده به شهر یکی از راهکارهای ساماندهی ساخت و ساز در حاشیه‌های جنوب خرم آباد است که باید دانست.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بیان کرد: این مهم می‌تواند با تملک‌های مربوط به ماده ۱۰۱ درآمدزایی را برای شهر به دنبال داشته باشد.

بابایی ادامه داد: نکته دیگر اینکه برنامه‌هایی برای ساخت و ساز دراین قسمت‌ها داشته باشیم تا مشکلاتی مانند محله ماسور به وجود نیاید.

این مسئول با اشاره به این مطلب که دفع آبهای سطحی یکی از اقداماتی است که باید مد نظر قراردهیم، گفت: اکنون دفع آب‌های سطحی که از نظر ما فاضلاب هستند عمده‌ترین مشکل روستاهای سراب یاس و پشته جزایری است.

وی بیان کرد: هدایت آبهای سطحی وفاضلاب  سراب یاس و پشته جزایری از سمت کوچه های گلستان ماسور و  پوشاک به شبکه شهری معضلاتی را ایجاد کرده است.

بابایی با اشاره به این مطلب که به منظور رفع مشکل دفع آبهای سطحی جلساتی را برگزار کرده‌ایم، تاکید کرد: نمی‌خواهیم آبهای سطحی را وارد کانال بهارستان کنیم زیرا ظرفیت لازم را ندارد بلکه با ارائه برنامه و طرح جامعی آبهای سطحی را با  توجه به شاه جوی سابق به سمت گلال بلا رو یا همان کاشرف در نقشه هدایت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در پایان گفت: قول‌هایی داده شده تا مطالعات دقیقی در خصوص ساماندهی دفع آبهای سطحی در حاشیه جنوب شهر انجام دهیم.