آخرین اخبار » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 4525
شنبه - ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

صادرات ۳۴۰ میلیون دلاری کالاهای لرستان در سال ۹۶

 مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری لرستان از رشد ۴۵ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی این استان در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش وارک نیوز بهزاد منصوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: صادرات استان در سال ۹۶ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی ۴۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: این افزایش قابل توجه صادرات استان در حالی است که حتی برخی از شرکت‌ها همچون سیمان دورود، سامان کاشی، کاشی جم به علت مشکلات موجود در سال ۹۶ صادرات قابل ملاحظه ای نداشته اند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: بر اساس آمار رسمی از گمرک استان ارزش کل صادرات استان در سال ۹۵ در حدود ۲۳۴.۷ میلیون دلاربوده این در حالیست که در سال ۹۶ ارزش صادرات لرستان به ۳۴۰.۲۷ میلیون دلار رسیده است و شاهد رشد ۴۴.۹۸ درصدی ارزش صادرات استان در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ هستیم.

منصوری اظهار داشت: صادرات استان از نظر وزنی نیز در سال ۹۵ در حدود ۳۹۹.۱ هزار تن بوده این در حالی است که این میزان در سال ۹۶ به ۲۲۹۱.۵ هزارتن رسیده است.

وی بیان کرد: لازم به ذکر است در سال ۹۱ ارزش صادرات استان در بیش از ۹۵ میلیون دلار بوده و در سال ۹۲ این عدد به حدود ۸۶میلیون دلار رسیده و شاهد رشد منفی ۸.۸۹ درصدی ارزش صادرات استان بودیم.

این مسئول ادامه داد: همچنین در سال ۹۳ ارزش صادرات استان بیش از ۹۵ میلیون دلار بوده که این عدد در سال ۹۴ به بیش از ۱۹۳ میلیون دلار رسیده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری لرستان در ادامه عنوان کرد: به بیان دیگر در سال ۹۳ شاهد رشد ۱۰.۶۷ درصدی صادرات استان نسبت به سال قبل آن بودیم و خوشبختانه در سال ۹۴ با اقدامات انجام شده شاهد رشد ۱۰۱.۸۸ درصدی صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

منصوری گفت: روند رشد صادرات لرستان در سال ۹۵ نیز همچنان ادامه یافت به نحوی که در این سال نسبت به سال قبل  صادرات استان ۲۱۱.۵۳ درصد افزایش داشت.