آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » گفت و گو
کد خبر : 4482
سه شنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱

۶۰ درصد روان‌ آب‌های خرم‌آباد مربوط به خارج از محدوده شهر است/ پیشرفت فیزیکی ۲۹ درصدی زیرگذر بهارستان

شهردار خرم‌آباد گفت: ۶۰ درصد روان‌ آب‌های خرم‌آباد مربوط به خارج از محدوده شهر است.

به گزارش وارک نیوز، وحید رشیدی ظهر امروز در دیدار با اصحاب رسانه لرستان بیان کرد: سال‌های گذشته برنامه‌هایمان بر اساس بودجه‌بندی بوده اجرا می‌شده و گاها بودجه دقیقاً اجرا نمی‌شد، خوشبختانه در دوره جدید شورا و تکلیف قانونی که وجود دارد برای داشتن برنامه بلندمدت اقدامات خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار خرم‌آباد به تدوین برنامه ۵ ساله شهری اشاره و اظهار داشت: پایه برنامه ۵ ساله بودجه ۹۷ بوده و اتفاق خوبی است که امیدواریم بتوانیم شاهد تحقق این برنامه باشیم.

رشیدی در ارتباط با دفع آب‌های سطحی خرم‌آباد عنوان کرد: شهر خرم‌آباد دارای یک شیب تند بوده و از سوی دیگر طرح‌های بالادستی شهر خرم‌آباد اجرا نشده به‌عنوان نمونه سازمان‌های مختلف باید طرح‌های بالادستی را اجرا کنند که این امر تحقق نیافته است.

وی تاکید کرد: بالای ۶۰ درصد از آب‌هایی که در خیابان‌های شهر جاری می‌شود خارج از محدوده شهری است، دفع آب‌های سطحی از محل اعتبارات دولتی اعتبارات قطره‌چکانی داشته اما خود شهرداری به‌تناسب بودجه اعتبارات را می‌گذارد که کافی نیست.

این مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت زیرگذرهای شهر خرم‌آباد، افزود: در حال انجام مهندسی مجدد زیرگذرها هستیم تا بتوان با اصلاح آن‌ها شاهد بهبود وضعیت کنونی باشیم.

شهردار خرم‌آباد بیان کرد:من نیز مخالف زیرگذر بهارستان بودیم و در ایام گذشته مخالفت خود را اعلام کرده‌ام اما با تعامل بین استاندار و شهردار وقت این پروژه اجرا شده و امروز دارای پیشرفت فیزیکی ۲۹ درصد است، با وجود اضافه شدن هزینه‌های متفرقه در اجرای زیر گذر بهارستان تلاش بر این است که تا پایان سال ۹۷ این پروژه به سرانجام برسد.

رشیدی در ادامه با اشاره به اینکه طرح جامع ترافیک شهر خرم‌آباد در مرحله بررسی میدانی مشاور است، افزود: تمام ترافیک شهر مربوط به شهرداری نیست و هر آنچه در شورای ترافیک استان تصویب شود باید اجرایی کنیم و پایبند به این شورا هستیم.

وی عنوان کرد: طرح‌های زیاد نیمه تمامی در خرم‌آباد وجود دارد که خیلی از این طرح‌ها شاید ضرورت نداشته است لذا در حال بازنگری هستیم و باید طرح‌های نیمه‌تمام ضروری و خوب به سرانجام برسند.

این مسوول اظهار داشت: دو دستگاه پل جدید بر روی رودخانه خرم‌آباد احداث خواهد شد و امیدواریم تا پایان ماه شاهد تعیین تکلیف آن‌ها و آغاز عملیات اجرایی آن‌ها باشیم.

شهردار خرم‌آباد در ارتباط با ایجاد شهرداری شهر قدیم در این شهر بیان کرد: اختلاف نظرهایی میان شهرداری و میراث فرهنگی در مورد تعریف بافت تاریخی و سایر بافت‌ها وجود دارد، با وجود اختلاف نظهرهای موجود در نظر داریم این موضوعات حل‌وفصل شده و مطمئنا یک بخش به‌عنوان بافت تاریخی ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به بدهی‌های شهرداری خرم‌آباد، اظهار داشت: در گذشته برخی از بدهی‌ها ثبت‌شده نبودند و با انجام اقدامات کارشناسی این موضوعات تعیین تکلیف شدند و امروز ما در شهرداری برای پرداخت بدهی‌ها برنامه داریم.

شهردار خرم‌آباد بیان کرد: اعتقاد داریم می‌توانیم با تعامل در فضای آرام مشکلات را پشت سر گذاشته و خدمات خوبی را ارائه دهیم.

رشیدی عنوان کرد: باید در حوزه فرهنگ‌سازی اقدامات خوبی انجام داد تا بتوان شاهد افزایش همکاری مردم با مجموعه شهرداری بود.

شهردار خرم‌آباد در ارتباط با فعالیت شهرداری در مناطق حاشیه‌ای شهر بیان کرد: شهرداری در مناطق حاشیه‌نشین ورود پیدا کرده و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته چنانکه ۱۵۰ واحد مسکونی در این مناطق توسط شهرداری تملک شده و به‌عنوان فضای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: گاهی اوقات ارائه خدمات به‌صورت غیرقانونی به برخی از مناطق حاشیه‌نشین کمکی به وضعیت موجود نمی‌کند به همین دلیل باید به دنبال استفاده از سایر راهکارها همچون دادن ملک معوض استفاده کرد.

شهردار خرم‌آباد عنوان کرد: البته برخی از مناطق حاشیه‌نشین مشکلات مورد اشاره وجود ندارد که شهرداری اقدامات مختلفی انجام داده و هر جایی که خارج آر قوانین نداشته باشد شهرداری پای‌کار است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شهر بازی کیو، افزود: این شهربازی در اختیار بخش خصوصی بوده امیدواریم در کمتر از یک ماه این شهربازی را از ید پیمانکار برداریم و احتمالا با ورود بخش خصوصی شاهد احیای این مجموعه باشیم.

وی گفت: باید به بهترین نحو ممکن روز نکوداشت خرم‌آباد برنامه‌ریزی شده و شاهد اجرایی شدن آنها باشیم و این روز با اهداف خاصی در جهت معرفی و توسعه شهر استفاده کنیم و باید سایر دستگاه‌ها نیز در این راستا وارد عمل شوند.

این مسوول بیان کرد: عملیات اجرایی برج‌های دو قلو کیو به دلیل کمبود نقدینگی پیمانکار تعطیل شد در یک ماه گذسته پیگیری‌های زیادی شده و انتظارتی داشتند که بخشی از آنها محقق شده و باید در این‌ ماه برنامه زمانبندی اعلام شود.

وی گفت: از مردم برای تاخیر در اجرای پروژه باید عذرخواهی کرد و امیدواریم بتوان بر اساس یک برنامه زمانبندی شده شاهد تعیین تکلیف آن باشیم.