آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » حوادث » خبر مهم
کد خبر : 4479
سه شنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲

سه کوهنورد در دره نیگاه دورود مفقود شدند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان لرستان گفت: سه کوهنورد مبتدی اهل شهرستان دورود امروز سه شنبه در دره نیگاه این شهرستان مفقود شدند.

به گزارش وارک نیوز به نقل از ایرنا محمدباقر محمدی افزود: امروز ساعت ۱۱ یکی از این کوهنوردان در تماس تلفنی با آتش نشانی دورود با اعلام گم شدن خود و ۲ همنورد دیگر در منطقه درخواست کمک کردند.

وی بیان کرد: این کوهنوردان روز گذشته به منطقه سفر کرده اند که یکی از آنها دچار سرمازدگی شده است و همگی گرفتار شده اند.

وی با بیان اینکه این کوهنوردان مسیر را به سمت کوه پریز به اشتباه طی کرده اند، افزود: با اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی تیم سه نفره امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر دورود بلافاصله به منطقه اعزام شد که عملیات جستجو برای یافتن این کوهنوردان همچنان ادامه دارد.

محمدی با اشاره به اینکه تلفن همراه کوهنوردان هم اکنون از دسترس خارج شده است، گفت: هماهنگی های لازم با دهیار روستای سراوند که در نزدیکی منطقه است برای کمک به تیم امداد و نجات انجام شده است.

وی افزود: در صورت نیاز و مساعد بودن شرایط منطقه آمادگی اعزام بالگرد برای یافتن کوهنوردان وجود دارد.

دره نیگاه دورود از جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان دورود است که از حدود ۶ کیلومتری دریاچه گهر شروع و به روستای ‘ تی’ ختم می شود.

زیبایی این دره به خاطر دست نخورده بودن و همچنین شکل صخره هایی بلند با برش هایی طبیعی و رودخانه زلال و روان است که از میان آن می گذرد.