اخبار ویژه
کد خبر : 4427
شنبه - ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

پی‌جویی و اکتشاف طلا در لرستان نیازمند تأمین اعتبار است

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشاف معدنی لرستان گفت: استان لرستان در محدوده کمربند کانه‌زایی سنندج ــ سیرجان قرار دارد که پی‌جویی و اکتشاف طلا نیاز به تأمین اعتبار برای انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی دارد. 

به گزارش وارک نیوز احد‌الله فاضلی با بیان اینکه استان لرستان در محدوده کمربند کانه‌زایی سنندج ــ سیرجان قرار دارد و در این محدوده کانه‌زایی (آنومالی) معادن فلزی بالاست، اظهار داشت: شهرستان‌های بروجرد، ازنا، دورود، الیگودرز و قسمت‌هایی از دلفان داخل محدوده کمربند کانه‌زایی سنندج ــ سیرجان هستند.

وی با اشاره به اینکه آنومالی‌های طلا به محدوده‌هایی گفته می‌شود که تمرکز در آن محدوده‌ها غیرعادی و بیشتر است افزود: کمربند سنندج ــ سیرجان از کمربندهایی است که ذخایر بسیار خوبی از طلا را به خود اختصاص داده است اما ۹۰ درصد اکتشافات سطحی بوده و کارهای زیرساختی در این محدوده انجام نشده است.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان با تأکید بر اینکه در استان لرستان نیاز به عملیات ژئوفیزیک هوایی است عنوان کرد: در انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی علاوه بر سطح، عمق هم شناسایی می‌شود و این امر در شناسایی محدوده‌های دارای طلای استان بسیار مؤثر است اما انجام مطالعات ژئوفیزیک هزینه‌بر است.

وی با ابراز اینکه تأمین بودجه این عملیات نیاز به همکاری دولت و پیگیری نمایندگان استان دارد، گفت: اگر هزینه عملیات ژئوفیزیک تأمین شود قطعاً به نتایج خوبی در حوزه پی‌جویی، اکتشاف و بهره‌برداری از معادن طلا در استان لرستان دست خواهیم یافت./تسنیم