آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » گردشگری
کد خبر : 4387
سه شنبه - ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱

حضور گردشگران در لرستان ۶۰ میلیارد تومان گردش مالی در پی داشت

مشاور استاندار لرستان گفت:تحلیل‌ها نشان از گردش مالی بیش از ۶۰ میلیارد تومان در پی حضور گردشگران نوروزی در لرستان دارد.

به گزارش وارک نیوز سیروس ابراهیمی در جلسه ستاد خدمات سفر لرستان بیان کرد: در ایام نوروز دستگاه‌های اجرایی به صورت یک حرکت منسجم اقدامات لازم را انجام می‌دادند و کار خوب و شایسته ای در این ایام انجام شد.

وی ادامه داد: حضور دستگاه‌های امدادی و اورژانسی در سطح جاده‌های استان خوب بود و شهرداری‌ها نیز نقش مهمی در جذب و ماندگاری گردشگران داشته‌اند.

مشاور استاندار لرستان در امور میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: ضعف مدیریت در آبشارهای نوژیان، گریت و بیشه، برخی از ناهماهنگی‌های ایمنی، نبود حداقل امکانات برای مسافران آبشار نوژیان که باید سرمایه گذازی لازم در این راستا انجام شود در ایام نوروز به چشم آمد.

ابراهیمی اظهار داشت:ایام نوروز در خرم‌آباد شاهد گره‌های ترافیکی بودیم که مشکلاتی برای مسافران ایجاد کرده بود و باید با برنامه ریزی مناسب در این راستا گام برداشت.

وی گفت: در جاده‌های فرعی استان لرستان مشکلات جدی وجود دارد و باید فکری اساسی در این راستا اندیشیده شود.

این مسوول افزود: زیرساخت‌های استان ما با این حجم مسافر که امسال شاهد بودیم همخوانی ندارد و امسال رشد قابل توجهی در حوزه جذب گردشگران داشته‌ایم.

مشاور امور گردشگری استاندار لرستان بیان کرد: آبشار بیشه جمعیت زیادی را پذیرا بود اما زیرساخت آن برای یک دهم کافی نیست و باید سرمایه گذاری کلانی در این راستا انجام گیرد.

ابراهیمی به اسکان مسافران نوروزی در لرستان اشاره کرد و افزود: ۳۱۵ هزار نفر شب در مرکز آموزس و پرورش و حدود ۲۰۰ هزار نفر در خانه‌های مسافر و چادرهای مسافری اقامت داشته‌اند و تحلیل مالی نشان از گردش مالی بیش از ۶۰ میلیارد تومانی در ایام نوروز دارد و رشد فروش صنایع دستی امسال دوبرابر شده است.

وی گفت:در بحث ازائه خدمات نوروزی آموزش‌وپرورش، اداره حمل‌ونقل جاده‌ای، دانشگاه علوم پزشکی،نیروی انتظامی، اداره کل امور شهری، هلال‌احمر، صداوسیما، تعزیرات حکومتی و از میان شهرداری‌ها نیز خرم‌آباد در رده اول قرار گرفت.