آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » سیاسی
کد خبر : 4310
چهارشنبه - ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹

هر ۱۰ سال، می‌توان ۲۰ نماینده را به تعداد نمایندگان اضافه کرد/ احتمال تفکیک حوزه انتخابیه سلسه و دلفان

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس گفت: قرار شده تا حوزه انتخابیه سلسله و دلفان از یکدیگر جدا شوند و هر کدام از این شهرستان‌ها یک نماینده در مجلس داشته باشند.

به گزارش وارک نیوز، سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص طرح افزایش ۴۰ نماینده به تعداد فعلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور قرار دارد و به کارگروه کمیسیون سپرده شده است.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگروه امور مربوط به افزایش تعداد نمایندگان را پیش برده است، بیان کرد: قبل از عید، گزارشی به کمیسیون ارائه شد و مقرر شد تا گزارش نهایی را به کمیسیون ارائه کنند و پس از آن به صحن مجلس بیاید.

وی افزود: هر ۱۰ سال، می توان ۲۰ نماینده را به تعداد نمایندگان اضافه کرد و اکنون با گذشت ۲۰ سال، امکان اضافه کردن ۴۰ نماینده وجود دارد، تشخیص نمایندگان بر افزایش تعداد نمایندگان است ولی در مورد نحوه توزیع تعدادی که به نمایندگان مجلس اضافه می‌شود، اختلاف نظر وجود دارد.

کاظمی ادامه داد: در حال جرح و تعدیل این طرح هستیم تا پس از تصویب در کمیسیون شوراها به صحن مجلس ارجاع شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لرستان یک کرسی به تعداد نمایندگان استان افزوده خواهد شد، بیان کرد: اکنون بحث جدی که دولت نیز با آن موافق است، قرار شده تا حوزه انتخابیه سلسله و دلفان از یکدیگر جدا شوند و هر کدام از این شهرستان‌ها یک نماینده در مجلس داشته باشند.