آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » گردشگری
کد خبر : 4274
دوشنبه - ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵

کارگروه ویژه بازسازی پل معلق «دره خزینه» تشکیل جلسه می‌دهد

فرماندار پلدختر از برگزاری جلسه کارگروه ویژه بازسازی پل معلق «دره خزینه» خبر داد و گفت: این پل پس از بازسازی تحویل اداره کل میراث فرهنگی لرستان می‌شود.

به گزارش وارک نیوز به نقل از مهر نعمت الله دستیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بخش تخریبی پل دره خزینه از سمت استان ایلام است و از نظر مسائل امنیتی، انتظامی و قضایی مربوط به این استان می شود و پلدختر حق ورود به این حوزه را ندارد.

وی ادامه داد: بخش مربوط به شهرستان پلدختر تخریب نشده و سالم است که رسیدگی به این موضوع و تحقیقات درباره تخریب پل معلق دره خزینه باید از طریق استان ایلام صورت گیرد.

بازسازی پل معلق «دره خزینه» مطالبه عمومی است

فرماندار پلدختر گفت: با توجه به این که این پل یکی از مناطق بکر و زیبای گردشگری و طبیعی این شهرستان است و گردشگران زیادی از آن استقبال داشته اند موضوع تخریب پل و بازسازی و ترمیم مجدد آن در بین مردم از حساسیت بالایی برخوردار بوده و مطالبه عمومی آنها به شمار می رود.

 

دستیاری با اشاره به اینکه راه دسترسی پل دره خزینه پلدختر در استان لرستان بوده و از این نظر متعلق به حوزه استحفاظی،  انتظامی و قضایی شهرستان پلدختر است،  تصریح کرد: بر این اساس با توجه به پیگیری های انجام شده و دستور اکید استاندار لرستان به سرپرست معاونت عمرانی استانداری کارگروهی تشکیل شده که اعضای آن سه شنبه همین هفته(فردا) در شهرستان حضور می یابند.

وی افزود: این کارگروه به اتفاق فرماندار شهرستان پلدختر و سایر دست اندرکاران ضمن بازدید از پل معلق دره خزینه از نزدیک مسائل و مشکلات آن را بررسی و در این رابطه گزارش تکمیلی به استاندار لرستان ارائه خواهد شد.

پل «دره خزینه» پس از احداث در اختیار اداره کل میراث فرهنگی لرستان قرار می گیرد

دستیاری خاطزنشان کرد: این موضوع به منظور تامین و تخصیص اعتبار لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بتوان در راستای احداث دوباره پاسخگوی مطالبه مردم بود.

 

فرماندار پلدختر در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که آیا تا کنون دستگاهی بازسازی پل دره خزینه را پذیرفته و یا همچنان بلاتکلیف است، گفت: با توجه به این که پل بدون تصدی است و مالکیت خاصی ندارد پیشنهاد این بود که آن را تحویل اداره میراث فرهنگی دهند که چنانچه این پل ترمیم شد و در صورت احداث مجدد به طور قطع برای نگهداری تحویل میراث فرهنگی لرستان خواهد شد.

شهرداری پلدختر در تلاش برای احداث یک پل معلق بر روی رودخانه «کشکان» است

شهردار پلدختر نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: پل دره خزینه یکی از مناطق گردشگری این شهرستان است که چندی پیش توسط افراد ناشناس از سمت استان ایلام تخریب شد.

صمد چراغی پور افزود: شهرداری پلدختر بر اساس نقشه برداری انجام شده در تلاش برای احداث یک پل معلق بر روی رودخانه کشکان شبیه پل دره خزینه به صورت تله کابین با طول ۴۴۲ متر و ارتفاع ۸۵ متر است.

وی به مزیت های پل پیشنهادی پلدختر اشاره کرد و افزود: پل پیشنهادی بیش از سه برابر پل معلق دره خزینه است که هر دو سمت آن در حوزه استحفاظی استان لرستان و شهرستان پلدختر قرار دارد و بر روی رودخانه کشکان در حاشیه جاده سراسری تهران – جنوب و شهر پلدختر احداث می شود.

 

شهردار پلدختر گفت: پل پیشنهادی از یک سمت به پارک صخره ای و از سمت دیگر به تپه شهدای گمنام منتهی می شود که پل تاریخی ورودی شهر درچشم انداز آن قراردارد و و طرفین این پل برای ایجاد پارکینگ عمومی،  رستوران سنتی و خدمات جانبی مناسب است.

وی افزود: برای احداث این پل زیرساخت های لازم از جمله آب، برق و راه دسترسی فراهم است و چون در محدوده شهری و چسبیده به شهر است، به همین منظور زمان و هزینه مورد نیاز اجرای طرح کاهش خواهد یافت و دغدغه ها و مشکلاتی مانند نگهبانی، نگهداری و مسائل امنیتی را به دنبال ندارد.

چراغی پور خاطر نشان کرد: از آنجا که ورودی پل پیشنهادی ارتفاعات و تفرجگاه زیبا پارک صخره ای و خروجی آن منتهی به گلزار شهدای گمنام است، به عنوان خواستگاه فرهنگی و تفریحی جلب توجه خواهد کرد.

وی افزود :شهرداری پلدختر در صورت احداث این پل متولی و بهره بردار حفظ، نگهداری و حراست از آن خواهد بود و علاوه برآن با توجه به انتخاب محور خرم آباد – پلدختر به عنوان محور گردشگری از سوی استانداری لرستان احداث این پل در انتهای این محور باعث تحقق این امر خواهد شد.

شهردار پلدختر گفت: با توجه به این که با احداث آزاد راه خرم آباد- پل زال بسیاری از مشاغل مردم این شهرستان از بین رفت احداث این پل چشم انداز و افق جدیدی ایجاد و موجب رونق کسب و کار در محور قدیم خرم آباد- پلدختر خواهد شد.