آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » سیاسی » گفت و گو
کد خبر : 4235
یکشنبه - ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

توهین به اقوام، توهین به اصالت و تاریخ ایران است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: توهین به هر قوم توهین به تاریخ، فرهنگ و اصالت ایران است و نام پر افتخار قوم لر همواره مساوی با غیرت و رشادت بوده و خواهد بود.

به گزارش وارک نیوز به نقل از  خبرگزاری خانه ملت، محمد خدابخشی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۹ فروردین) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: لازم می دانم در آغاز سخنانم به عنوان عضو کوچکی از قوم بزرگ  و اصیل لر از تریبون خانه ملت، اهانت های اخیر به این دلاور مردان و شیرزنان و تاریخ ایران زمین را محکوم کرده و گوشزد کنم توهین به هر قوم توهین به تاریخ، فرهنگ و اصالت ایران است و نام پر افتخار قوم لر همواره مساوی با غیرت و رشادت بوده و خواهد بود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با خدای خود عهد بسته ام تا صدای رسای مردمی باشم که سالها با نجابت هر چه تمام تر در محرومیت به سر برده اند و هیچگاه آنچنان که شایسته آنها است مورد توجه قرار نگرفته اند و امروز گلایه مند از این همه غفلت و بی مهری، حقوق مسلم خود را مطالبه می کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم گفت: امروز به نمایندگی از موکلین مظلوم و صبورم از تریبون خانه ملت مطرح می کنم و به جد خواهان رسیدگی ویژه به این موارد هستم، شهرستان الیگودرز به عنوان پهناورترین شهرستان استان لرستان با بیشترین تعداد روستاها متاسفانه از نظر شاخص های زیر ساختی از محروم ترین نقاط کشور است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: شاید باور این حقیقت دشوار باشد که ۱۰۱ نقطه جمعیتی این شهرستان هنوز پس از گذشت ۴ دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی فاقد جاده دسترسی است و به این معنی است که حدود ۲۵ درصد از روستاهای این دیار از اغلب خدمات و هر آنچه لازمه توسعه است برخوردار نیستند.

وی بیان داشت: جاده های موجود نیز مشکلات عدیده ای دارند، از جمله پایین بودن کیفیت و ایمنی لازم، وجود نقاط حادثه خیز متعدد که باعث شده ماهانه تعداد زیادی تصادفات منجر به فوت و جرح در راه های مواصلاتی شهرستان رخ دهد. کمبود شدید دستگاه ها و ماشین آلات راهداری و راه سازی و کیفیت نامطلوب راه های درون شهری از دیگر معضلات در این مقوله است.

خدابخشی با اشاره به وضعیت نامطلوب راه های جاده ای، بیان داشت: با توجه به پایین بودن درصد راه های روستای آسفالته نسبت به مجموع جاده های روستایی شهرستان، آسفالت شدن ۵۰۰ کیلیومتر از جاده ها ضرورت داشته و برای رفع نقاط حادثه خیز باید اقدامات عاجل وجدی صورت گیرد.

وی گفت: در زمینه زیرساخت برق، علاوه بر لزوم برق رسانی هر چه سریع تر به روستاهای فاقد برق، تامین برق مورد نیاز توسعه صنعتی شهرستان ضروری است، از این رو از وزارت نیرو توقع می رود  باتوجه به اینکه خط ۴۰۰ کیلو ولت برق از الیگودرز عبور می کند نسبت به احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت در شهرستان اقدام کند.

این نماینده مجلس در بخش دیگر نطق خود اظهار داشت: در حوزه گاز رسانی با توجه به اقلیم شهرستان و سردی هوا در بیش از ۸ ماه از سال، تسریع گازرسانی به روستاها و همچنین آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی به شهر شول آباد مورد انتظار است، در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به عدم پوشش دهی مناسب تلفن همراه انتظار می رود اپراتورهای تلفن همراه مخصوصا اپراتور همراه اول نسبت به رفع این مشکل با  نصب ایستگاه BTF در نقاط مختلف شهرستان اقدام کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تاکید کرد: از سازمان صدا و سیما می خواهیم که نسبت به تقویت شبکه دیجیتال و تحت پوشش قراردادن مناطقی از این شهرستان که به علت عدم پوشش دهی ناگزیر به استفاده از شبکه های ماهواره و شبکه های خارجی شده اند، اقدام عاجل انجام دهد.

وی عنوان کرد: آب بزرگترین سرمایه شهرستان الیگودرز که در جهت توسعه سایر استان ها مورداستفاده قرار گرفت و کام شهرستان های مسیر خط انتقال آب را شیرین ساخت اما جز تلخ کامی و خرابی برای شهروندان شهرستان الیگودرزی نداشت.

خدابخشی با بیان اینکه امروز ۱۴۱ روستای شهرستان مشکل آب شرب دارند، اظهار داشت: بد نیست که بدانید ۴۷ درصد زمین های کشاورزی در کشور آبی هستند این در حالی است که در لرستان ۲۳ درصد زمین های زراعی آبی هستند، با کمال تاسف این شاخص در شهرستان الیگودرز تنها ۱۱ درصد است که دلیل آشکار بر عدم جبران آثار سوء طرح انتقال آب از این شهرستان است.

وی گفت: بهبود این شاخص مطالبه به حق کشاورزان است و تامین  آب شرب روستاهای و تخصیص اعتبارات  لازم باید برای وزارت نیرو در اولویت باشد.