آخرین اخبار » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 4222
شنبه - ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

۴۰۰ چاه غیر مجاز در لرستان مسدود شود

 استاندار لرستان گفت:حدود ۴۰۰ چاه غیرمجاز در استان شناسایی شده که باید ظرف ۴۵ روز آینده همه آنها مسدود شوند.

به گزارش وارک نیوز سید موسی خادمی ظهر امروز در جلسه حفاظت از منابع آب استان لرستان اظهار داشت: در این زمینه با توجه به آمارهایی که داده شد مشکلاتی وجود دارد که نیاز به مطالعه و بررسی بیشتری است بنابراین باید هر چه سریع‌تر طی جلسات مجزایی آب مورد استفاده کشاورزی، شرب شهری، روستایی و صنعت بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه تولید کشاورزی غیرمجاز مورد حمایت قرار نمی‎گیرد،افزود: برداشت‎های غیرمجاز ممنوع شود و در این راستا باید به یک راه‎حل مناسب برسیم.

استاندار لرستان گفت: همچنین به کشاورزانی که دارای مجوز برداشت هستند باید بررسی کرد که بر چه اساس و چه مقدار می‎خواهند بکارند.

خادمی با بیان اینکه مقدار تخصیصی که در گذشته به کشاورزان داده شده را باید کاهش داد و برای محصولات کشاورزی مقدار مشخصی آب تعیین کرد، گفت: باید مشخص شود که کشاورز چقدر اجازه برداشت آب دارد و می‎تواند چه مقدار محصول بکارد و در ادامه بررسی شود که کشاورز این میزان را رعایت کرده است؛ همچنین باید کشتی که انجام شده مورد بررسی قرار گیرد تا اگر مقدار آن زیاد بوده برای سال آینده اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ چاه غیرمجاز شناسایی شده که باید نحوه پراکنش آنها ارائه شود تا ظرف ۴۵ روز آینده همه آنها مسدود شوند.

خادمی با بیان اینکه چاه‎های غیرمجاز آب باید مسدود شوند، تصریح کرد: طی سال جاری بودجه‎ای برای مسدود کردن چاه‎های غیرمجاز تعیین می‎شود که در این راستا باید برای سال ۹۷ برنامه‎ای ارائه داد تا طبق آن پیش برویم.

استاندار لرستان با بیان اینکه در جلسه هفته بعد بررسی می‎شود که چه مقدار چاه غیرمجاز مسدود شده است، گفت: معاونت عمرانی جلسه‌ای با متولیان آب و دستگاه‌های مربوطه تشکیل دهد تا هر چه سریع‌تر اقدامات لازم انجام شود.