آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی » پیشنهاد سردبیر
کد خبر : 4218
شنبه - ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

وعده افتتاح پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد در شهریور سال ۹۸

 مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد شهریورماه سال ۹۸ افتتاح می‌شود.

به گزارش وارک نیوز، علی علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آزادراه خرم‌آباد – اراک اظهار داشت: این پروژه در حوزه کاری راه و شهرسازی استان نیست و تفویض اختیار نشده است.

وی بابیان اینکه تا آنجایی که من اطلاع دارم و پیگیری می‌کنم امیدواریم حدفاصل خرم‌آباد تا بروجرد شهریور امسال به بهره‌برداری برسد گفت: پیش‌بینی که انجام‌شده بود مقرر بود که تا پایان سال ۹۶ بخشی از عملیات اجرایی این پروژه در سطح آسفالت برسد که این امر تحقق‌یافته و می‌توان عملیات آسفالت را شروع کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان داشت: با تکمیل تونل و آسفالت آن امیدواریم تا شهریور ۹۷ یک قطعه و حدفاصل بین خرم‌آباد تا بروجرد به بهره‌برداری برسد.

علیخانی همچنین به پروژه‌های راه آهنی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱۴ کیلومتر راه‌آهن از دورود به سمت خرم‌آباد در حال ساخت است که در چند قطعه کار عملیات اجرایی در حال انجام است.

وی بابیان اینکه مجری طرح و همچنین پیمانکار پروژه که قرارگاه خاتم‌الانبیا است اعلام کرده‌اند که تا سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد افزود: در حال حاضر پیشرفت این پروژه ۴۱ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین به پروژه راه‌آهن اصفهان – لرستان به جنوب اشاره کرد و گفت: یک قطعه از این پروژه که از خرم‌آباد به سمت اندیمشک است مطالعات آن در حال انجام است.

علیخانی همچنین به راه‌آهن بروجرد اشاره کرد و گفت: این پروژه یک شاخه آنتنی بوده که در حال بررسی و رایزنی بوده که در قالب پروژه دورود – خرم‌آباد به نتیجه برسد.

وی گفت: مطالعات این پروژه انجام‌شده و در حال بررسی هزینه اعتبار و همچنین ردیف اعتباری آن هستیم و در پیوست بودجه نیز قرارگرفته است.