آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » سیاسی » یادداشت
کد خبر : 4167
دوشنبه - ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸

سال همدلی فارغ از نگاه سیاسی برای لرستان

سال همدلی فارغ از نگاه سیاسی برای لرستان

به گزارش وارک نیوز، چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید. شاید بتوان مهمترین پیامی که از کلام دکتر خادمی استاندار لرستان در پیام نوروزی اش به مردم لرستان برگرفت همین پیامی است که سالها پیش از این سهراب سپهری در ابیاتی سروده است. استاندار لرستان با توجه به گذشت بیش از شش ماه کار در لرستان و شناخت نسبی مردم این دیار و جغرافیا به نکته ظریفی رسیده  است و آن تغییر نگاه مردم  برای توسعه استان لرستان است و این تغییر نگاه می تواند برای لرستان نوید بخش باشد اگر:

یکم: سالهاست لرستان از دو نگاه سیاسی راست ، چپ  یا اصول گرا و اصلاح طلب رنج می برد بی آنکه این دو جناح برای توسعه لرستان گامی هر چند کوچک برداشته باشند. تا آنجا که یاد دارم همیشه بر خلاف جریان رسمی کشور گام برداشته وقتی دولت اصلاح طلب بوده نمایندگان ما اصول گرا و هر زمانی دولت اصول گرا سکان کشور را به دست گرفته مردم ما نمایندگانی اصلاح طلب به مجلس فرستاده اند و  همین تعارض در نگاه باعث بخش عمده ای از  توسعه نیافتگی این جغرافیا را در ادوار گذشته رقم زده است.

دوم: دوست نداشتن برای همدیگر یکی از عواملی است که به گمان من  باعث عدم رونق سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می باشد که سالهاست گریبان گیر  مردم این دیار شده است. به جای اینکه نوش همدیگر باشیم برای هم نیش هستیم و برای تخریب دوست و هم کیش خودمان از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم. چرا که ثابت شده است  افرادی که در لرستان به خاطر مسائل و حاشیه سازی های قومی و جناحی نتوانسته اند در لرستان کار کنند در استان های دیگری با موفقیت در حوزه های مختلف مدیریتی نقش های بسزای برای توسعه استان محل خدمت خود داشته اند.

سوم: حال که در آغازین روزهای سال ۹۷ هستیم و نماینده ارشد دولت در لرستان همه گروه ها را به همدلی  برای توسعه و آبادانی لرستان  دعوت کرده  این دعوت را به فال نیک گرفته و بیاییم در کنار همدیگر فارغ از نگاه سیاسی، قومی و جناحی برای لرستان که با توجه به وضعیت جغرافیای اش که مستعد توسعه همه جانبه است گام بر داریم چرا که با شعار گفتن هیچ مشکلی  حل نمیشود. نگاه مردم لرستان باید تغییر کند و این تغییر میسر نمی شود مگر خود مردم بخواهند.

چهارم: دیگر مردم لرستان از این نگاه های منفعت طلبانه  گروه و دستجات رسمی و غیر رسمی خسته شدند چرا که تا کنون ثابت شده است  نگاه فردی و گروهی جناح های سیاسی چرب تر بر نگاه جمعی و توسعه  همه جانبانه برای لرستان  بوده است.امیدوارم حالا که   استاندار لرستان اولین گام که همان تغییر نگاه است را مطرح کرده دیگر افراد صاحب نفوذ با توجه به همین تغییر نگاه برای  آبادانی لرستان گام بردارند که فرصت ها به سرعت در حال سپری شدن هستند و تنها نام های در ذهن و تاریخ به یادگار می ماند که خود را وقف مردم  کرده باشند.

پنجم:  نکته آخر این که فعالان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای ما پیش از  آن که در فضای مجازی و غیر مجازی بدنبال آن باشند که فلان مدیر  در گروه و دسته ما نیست و باید به هر شیوه ممکن او را تخریب کرد. بیایید مطالبه گر توسعه استان باشیم و برای مان فرق نداشته باشد چه کسی مدیر است. نقد کنیم  و در نقدهای سازنده مان برای توسعه لرستان تلاش کنیم فارغ از نگاه سیاسی، قومیتی و گروهی.

 


عبدالرضا شهبازیدوازدهم فروردین ماه ۹۷