آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » چندرسانه ای » گردشگری » گزارش » محیط زیست
کد خبر : 4137
پنجشنبه - ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

آبشار نوژیان،جاذبه‌ای منحصر‌به‌فرد در کوه‌های زاگرس

آبشار نوژیان یکی از زیبایی‌های طبیعت لرستان است که از سرابی دائمی به نام بن کلان مابین کوه‌های تاف و کوه‌کلا سرچشمه می‌گیرد و بعد از پیمودن مسیری نسبتاً طولانی از دیواره‌ای صخره‌ای و عمودی به سمت پائین با چشم‌اندازی بی‌نظیر سرازیر می‌شود.

به گزارش وارک نیوز آبشار نوژیان در ۵۱ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد (بخش پاپی) واقع شده و دارای ارتفاع ۹۵ متر و عرض تاج ۵ متر است.

این آبشار یکی از زیبایی‌های طبیعت لرستان است که از سرابی دائمی به نام بن کلان مابین کوه‌های تاف و کوه‌کلا سرچشمه می‌گیرد و بعد از پیمودن مسیری نسبتاً طولانی از دیواره‌ای صخره‌ای و عمودی به سمت پائین با چشم‌اندازی بی‌نظیر سرازیر می‌شود.

گردشگاه جنگلی نوژیان بالای کوه تاف قرار دارد و در کوه (تاف) انواع گیاهان دارویی می‌رویند و طبیعت و آبشار زیبای آن شگفت‌انگیز و دیدنی است به‌گونه‌ای که همواره بسیاری از مردم برای تماشای این آبشار زیبا و هم‌چنین برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می‌آیند و اوقات فراغت خود را در آنجا می‌گذرانند.نو

راه ارتباطی آن آسفالته و از طریق جاده کمربندی خرم‌آباد به سمت روستاهای ده باقر، سالی، چوب‌تراش و گردنه نوژیان امکان‌پذیر است.

راه دیگر نیز از طریق راه‌آهن سراسری در ایستگاه کشور و پس از آن با پیمودن مسیری کوهستانی در دامنه رودخانه سرخاب و کوهتاف در حدود ساعت پیاده‌روی مسیر است.

آبشار نوژیان به دلیل آب و هوای منطقه در فصل بهار و تابستان جاذبه‌ای ایده‌آل و مناسب برای حضور گردشگران به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

گردآورنده عطا حسن‌پور