آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » محیط زیست
کد خبر : 4125
چهارشنبه - ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹

بازگشایی موقت باغ‌وحش خرم‌آباد

مدیرکل محیط‌زیست لرستان از بازگشایی موقت باغ‌وحش خرم‌آباد پس از حل و فصل مشکلات و کمبودها خبر داد.

به گزارش وارک نیوز مهرداد فتحی بیرانوند بیان کرد: در روزهای گذشته گزارشاتی به این اداره کل مبنی بر وضعیت نامناسب نگهداری برخی از حیوانات باغ وحش خرم‌آباد رسید، به همین دلیل این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و پس از تایید شرایط نامناسب باغ وحش اداره کل محیط زیست اقدام به تعطیلی این مجموعه کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین شرایطی که برای فعالیت باغ وحش باید وجود داشته باشد صدور پروانه بهداشتی است که سازمان دامپزشکی بایستی اقدام به مبادرت صدور این پروانه کند.

مدیرکل محیط زیست لرستان عنوان کرد: پس از برگزاری جلسات مختلف قرار بر این شد در صورت خارج کردن حیوانات مجروح و تیمار آنها، صدور پروانه بهداشتی و همچنین وجود شرایط مناسب برای نگهداری حیوانات این مجموعه در ایام تعطیلات برای بازدید گردشگران بازگشایی شود‌.

فتحی بیرانوند در ادامه با اشاره به اینکه پس از برگزاری جلسات هماهنگی مشکلات موجود به صورت موقت برطرف شدند، افزود: قرار بر این شده دامپزشکی در مدت زمان یک ماه اقدام به صدور پروانه بهداشتی باغ وحش خرم‌آباد کند که در همین راستا یکی از مهم‌ترین پیش‌شرط‌های آن صدور گواهی سلامت حیوانات بوده که این مهم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: امیدواریم در زمان مقرر شاهد برطرف شدن مشکلات باغ وحش خرم‌آباد باشیم پیشنهاد می‌شود این مجموعه بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به شهرداری یا بخش خصوصی واگذار شود چراکه مطمئناً با تحقق کامل این هدف شاهد اصلاح مسائل و مشکلات آن به صورت کلی خواهیم بود.

مدیرکل محیط زیست لرستان بیان کرد: باز هم تاکید می‌شود اکنون موارد و مشکلات باغ وحش خرم‌آباد به صورت موقتی برطرف شده‌اند اما مسائل کلی آن باید در مدت زمان مقرر تعیین شده حل شوند./فارس