آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » سلامت » محیط زیست
کد خبر : 4066
یکشنبه - ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

 ‏‎تعطیلی باغ وحش خرم آباد بعلت عدم رعایت استانداردها

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان از تعطیلی باغ وحش کاسیت خرم آباد به علت عدم رعایت استاندارد های زیست محیطی و بهداشتی خبر داد.

به وارک نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: باغ وحش کاسیت خرم آباد به علت عدم رعایت استاندارد های زیست محیطی و بهداشتی در تاریخ ۵فروردین٩٧ تعطیل گردید.

فتحی اظهار داشت: تاکیداداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بر رعایت کامل اصول نگهداری از حیات وحش بر طبق استاندارد هاست وامیدواریم در نگهداری از حیات وحش در این باغ وحش ضوابط زیست محیطی بطور کامل اجرا گردد.

وی در خصوص شرایط احداث و مدیریت این مرکز گفت: باغ وحش کاسیت در سال۸۸ در مجتمع چهارده معصوم ( بام خرم اباد ) در مکان و شرایطى غیر استاندارد احداث شده و در ابتدا متولی اولیه آن دانشگاه لرستان بود که ‎به‌علت عدم توانایی ، مدیریت باغ وحش از دانشگاه لرستان سلب و به دامپزشکی استان واگذارگردید.
‏‎
فتحی بیرانوند افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در سال ٩٣ موارد مغایرت شرایط نگهدارى این مرکز با شرایط استاندارد را به دامپزشکی و مدیران ارشد استانى اعلام و با تقاضاهای مبنى بر ورودگونه جدید مخالفت نمود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان بیان داشت :در سنوات گذشته در خصوص واگذارى این مرکز به بخش خصوصی و شهرداری جلسات متعددی برگزار و در آخرین جلسه در اسفند ماه سال ١٣٩۶ مقرر گردید شهردارى مدیریت مرکز را عهده دار شود و هم اکنون مدیریت این باغ بر عهده شهرداری خرم آباد می باشد.

لازم به ذکر است در سال ١٣٩۶ و در زمانی که اداره کل دامپزشکی استان متولی این باغ وحش بود، طى نامه اى از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان ، اداره کل دامپزشکى ملزم گردید بعلت عدم صدور مجوز بهداشتی این مرکز ، از ورود بازدیدکننده به باغ وحش کاسیت ممانعت بعمل آورده و همچنین مجوز تعدیل و انتقال گونه هاى موجود به سایر مراکز مورد تایید سازمان محیط زیست کشور ، صادر گردید .