آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » گردشگری » گفت و گو
کد خبر : 4016
دوشنبه - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۷

تخلیه محوطه پیرامونی قلعه فلک الافلاک تا پایان ۹۷/پل گپ مرمت اصولی می‌شود

سرپرست میراث فرهنگی لرستان از تخلیه محوطه پیرامونی قلعه فلک الافلاک تا پایان ۹۷ در صورت تامین اعتبارات خبر داد.

به گزارش وارک نیوز، سید امین قاسمی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان بیان کرد: ۴۳.۹ میلیارد تومان دیگر باید به سپاه پاسداران برای تخلیه پیرامون قلعه پرداخت شود که با تعاملی که با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی صورت گرفته تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که سپاه تا پایان سال ۹۷ پیرامون قلعه را تخلیه کند که تامین ۴۲ میلیارد تومان از این مبلغ بر عهده سازمان مدیریت کشور قرار گیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی لرستان بیان کرد: موضوع تعیین حریم سنگ نبشته در حال انجام است و برای سال آینده تعدادی تابلوی راهنما در جاده‌های استان نصب خواهد شد.

فعلاً تصمیمی با تعویض معاونان نداریم

قاسمی گفت:فعلاً تصمیمی با تعویض معاونان نداریم، اما فعالیت آنها را رصد کرده و اگر توانایی انجام کار داشته باشند در خدمتشان خواهیم بود.

این مسئول گفت: حدود ۲ هزار تخت اقامتی درجه‌بندی‌شده در استان وجود دارد و امیدواریم با استانداردسازی شرایط را برای استفاده هر چه بهتر از این اماکن مهیا کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی لرستان بیان کرد: سال گذشته ۷۰۰ هزار نفر در استان اقامت داشته‌اند که امیدواریم امسال این آمار با افزایش قابل قبولی مواجه شود.

قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه لرستان استان ارزانی است، افزود: قیمت سفر به لرستان ارزان است و باید با استانداردسازی و توانمندی سازی تأسیسات و فعالان این افراد در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت طرح مرمت پل گپ تهیه شده و در نطر داریم سال آینده مصالحی که متاسفانه در گذشته به صورت غیراستاندارد در این بنا به کار رفته اند بیرون آمده و مرمت اصولی صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد: برای ایجاد موزه بزرگ لرستان به محض تخلیه کامل فضای پیرامون قلعه از بناهای موجود استفاده خواهیم کرد.

قاسمی در ادامه با اشاره به شبهات پیش آمده در مورد بلیت‌های عرضه شده در استان لرستان، افزود: بلیت‌ها سالانه توسط سازمان میراث فرهنگی کشور چاپ و در اختیار استانها قرار می‌گیرد و هر سال بر روی آنها نقش یک اثر تاریخی کشور به چاپ می‌رسد و این موضوع تنها مختص به لرستان نیست.

وجود ۱۰ روستای هدف گردشگری در لرستان

وی گفت: ۱۰ روستای هدف گردشگری در استان لرستان وجود دارد و مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری را در اختیار سرمایه‌گذاران علاقه مند قرار خواهیم داد.