آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 3977
جمعه - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

بیکاری در بروجرد بیداد می‎کند/در انتصاب مدیران نقشی ندارم

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای حل معضل بیکاری در بروجرد فکری جدی شود.

به گزارش وارک نیوز به نقل از فارس عباس گودرزی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: در حوزه ایجاد اشتغال، رفع موانع تولید و حل معضل بغرنج بیکاری کارنامه خوبی ارائه نشده است.

وی عنوان کرد: اگر چه مجلس شورای اسلامی و همه مدیران مسوول در این حوزه باید پاسخگو باشند، اما دولت به واسطه اختیارات بیشتری که در اختیار دارد، باید بیش از همه در خصوص ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری پاسخگو باشد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی حمایت از تولید را ضروری خواند و عنوان کرد: باید پذیرفت که در موضوع قاچاق کالا زیرساخت‎ها، ساز و کارها، رسیدگی و نظارت‎ها کافی نبوده و به موقع جدی نیست.

گودرزی با اشاره به اینکه در رسیدگی به رفع موانع تولید موفق عمل نشده است، بیان کرد: باید بستر برای فعالیت سرمایه‎گذاران تسهیل شود، نه آنکه در روند فعالیت آنان مانع ایجاد شود.

وی خروج از مشکلات اقتصادی را در گرو تلاش شبانه روزی مسوولان دانست و تاکید کرد: این در حالی است که برخی هدف‎گذاری‎ها در حوزه اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری از جمله طرح اشتغال روستائیان با وجود مصوبه مجلس مبنی بر اختصاص اعتبار ۱٫۵ میلیارد تومانی برای این منظور به دلیل آنکه کار با فرآیند درستی ریل‎گذاری نشده بود، معلوم نشد که چه خروجی به همراه داشت.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ سوالی در خصوص اقدامات ماندگار وی در طی دو سال سپری شده از عمر نمایندگی‎اش گفت: استمرار و پیگیری در کارها از جمله در خصوص تکمیل پروژه بیمارستان آیت‎الله بروجردی، تخصیص اعتبار به سدهای بروجرد و آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان کوثر از جمله این اقدامات است.

گودرزی با تاکید بر اینکه هیچ‎گاه در پیگیری به منظور حل مشکلات بروجرد کوتاهی نکرده‎ام، افزود: یک نماینده مجلس نیامده که بیمارستان، کارخانه و راه احداث و ایجاد کند، بلکه آماده است که برای احداث بیمارستان، کارخانه و راه پیگیری کند.

وی برگزاری حدود ۸۰ جلسه پرسش و پاسخ با شهروندان بروجردی را از دیگر بخش‎های عملکردی و اقدامات خود برشمرد و عنوان کرد: حضور در بین مردم، پاسخگویی به مشکلات آنان‎ و پیگیری برای حل آن‎ها را از کارهای اساسی خود در طول دو سال سپری شده از عمر کاری‎ام به عنوان نماینده مجلس می‎دانم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر ایفای نقش به عنوان نماینده مردم در عزل و نصب مدیران بیان کرد: در عزل ورود و اصرار می‎کنم، اما در انتصاب مدیران حتی در یک مورد هم اصرار نکرده‎ام.

گودرزی در پاسخ به برخی اظهار نظرات مبنی بر دخالت نماینده در عزل مدیران تاکید کرد: چطور می‎شود که یک فرد معمولی، بدون مسوولیت رسمی و شأن قانونی اجازه ورود در این کار را دارد، اما نماینده و وکیل ملت اجازه ورود ندارد؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر استخدام‎های بدون ضابطه تصریح کرد: استخدام‎ها بر اساس ضابطه نبوده بلکه بر مبنای رابطه و زد و بند انجام می‎شود، حال آنکه باید این مهم بر پایه ضوابط قانونی انجام شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد دیگری مبنی بر عدم نقش‎آفرینی در ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار ادامه داد: وظیفه یک نماینده ایجاد اشتغال نیست، بلکه پیگیری به منظور استفاده از ظرفیت همه دستگاه‎ها و وزارتخانه‎ها و کمک به توسعه اشتغال از وظایف نمایندگان است.

گودرزی در ادامه از فعالان عرصه رسانه شهرستان بروجرد خواست که مطالبه‎گری را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند و افزود: رسانه‎ها باید به عنوان نمایندگان افکار عمومی نگاه و نگرش مسوولان را به سمت اولویت‎ها و پرهیز از پرداخت به مسائل فرعی هدایت کنند.

وی اظهار کرد: فعالان رسانه‎ای بروجرد با شرایطی را فراهم کنند که مسوولان و مدیران این شهرستان در حضور مردم و خبرنگاران در قبال حرف و شعاری که می‎زنند، پاسخگو باشند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالبه‎گری در جامعه باید از حوزه رسانه آغاز شده و گسترش یابد، خاطر نشان کرد: بدون شک تقویت پاسخگویی در جامعه موجب می‎شود  که خطا و اشتباه به حداقل برسد.

گودرزی سپس وعده داد که به منظور حل بخشی از مشکلات جامعه کارگری بروجرد وعده داد که پس از پایان تعطیلات نوروز از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حضور در بروجرد و پیگیری و رفع مشکلات کارگران دعوت کند.

وی ادامه داد: همچنین از وزیر کار می‎خواهیم که مشکلات جامعه کارگری بروجرد را به صورت ویژه مد نظر قرار دهد، تا بستر برای حل بخشی از مسائل مربوط به قشر کارگران حل شود.