آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » گزارش » محیط زیست
کد خبر : 3933
یکشنبه - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹

گلایه‌های پدر بلوط ایران از بی‌مهری به بام خرم‌آباد

مظفر افشار فعال مطرح طبیعت و محیط زیست گلایه‌های زیادی انسبت به کم توجهی‌های صورت گرفته به مجموعه بام خرم‌آباد دارد معتقد است این مجموعه مورد بی مهری برخی مسوولان قرار گرفته است.

به گزارش وارک نیوز، مظفر افشار یا همان پدر بلوط ایران را این روزها بیش از هر زمان دیگر می‌تون در مجموعه بام خرم‌آباد مشاهده کرد.

این فعال زیست محیطی مطرح که در طول سال فعالیت‌های زیادی در راستای نگهداری،حفظ و توسعه فضای سبز انجام می‌دهد،این روزها در آستانه فصل بهار با کمک تعدادی از زندانی‌هایی که با کمک دادستان خرم‌آباد در اختیار وی قرار داده شده‌اند در حال تلاش برای توسعه مجموعه بام خرم‌آباد و همچنین کمربند سبز این شهر هستند.

افشار که گلایه‌های زیادی انسبت به کم توجهی‌های صورت گرفته به مجموعه بام خرم‌آباد دارد معتقد است این مجموعه مورد بی مهری برخی مسوولان قرار گرفته و در صورت توجه می‌توان آن را به ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری در لرستان تبدیل کرد.

وی روز گذشته در حال پاکسازی مجموعه بام خرم‌آباد  بود که گفت‌وگویی کوتاه به شرح زیر با وی انجام دادیم:

مظفر افشار  بیان کرد: با کمک دادستان خرم‌آباد ۲۵ زندانی که اکثراً به خاطر جرائم مالی در زندان بودند را در جهت توسعه فضای سبز و تکمیل کمربند سبز خرم‌آباد بکار گرفته‌ایم.

وی از هدف‌گذاری برای تکمیل کمربند سبز ۸۵ هکتاری خرم‌آباد خبر داد و افزود: با کمک این زندانی‌ها و مردم توانستیم در سال ۹۶ حدود ۹ هزار نهال در کمربند خرم‌آباد بکاریم.

پدر بلوط ایران گفت: دادستان مرکز استان این قول را داده است که در آینده حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ زندانی در جهت توسعه فضای سبز و کشت نهال و تکمیل کمربند سبز خرم‌آباد در اختیار ما قرار دهد تا این افراد بجای زندانی شدن در این زمینه کار کنند.

این فعال زیست محیطی از کم توجهی به پاکسازی و زیبا سازی بام خرم‌آباد گلایه کرد و گفت: تا محدوده‌ای که نگهداری بام برعهده منابع طبیعی است مشکلی وجود ندارد اما قسمت مربوط به شهرداری مشکل دارد و لذا انتظار ما از شهردار خرم‌آباد این است که نسبت به این موضوع توجه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا شهرداری نسبت به پاکسازی ورودی مجموعه بام با انجمن‌های مردم نهاد همکاری نکرده است، بیان کرد: ما برای پاکسازی ورودی بام از شهرداری درخواست کردیم ماشین آلات در اختیارمان قرار دهد اما متاسفانه فقط برای چند ساعت یک ماشین به ما دادند تا آشغال‌ها و زباله‌ها را در آن بریزیم و بعد از آن ما خود مجبور به این کار شدیم.

پدر بلوط ایران گفت: از شهردار خرم‌آباد درخواست داریم نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد و به انجمن‌ها کمک کند.

افشار از استاندار لرستان درخواست کرد نسبت به مجموعه بام خرم‌آباد توجه ویژه داشته باشد و ادامه داد: اگر بدنبال تبدیل لرستان به مقصد گردشگری هستیم بام خرم‌آباد یک ظرفیت بسیار خوب و مهم است که در صورت توجه مسوولان می‌تواند سالانه پذیرای گردشگران بسیار زیادی باشد.

وی بار دیگر از کم توجهی برخی مسوولان و نهادها به مجموعه گردشگری بام خرم‌آباد گلایه کرد و افزود: بهتر است به جای دادن شعارهای دروغین در عمل به فکر نگهداری از این مجموعه باشیم و امروز که در آستانه نوروز هستیم مسوولان باید برای زیبا سازی مجموعه بام تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار فارس روز گذشته در حالی تعدادی از دوست‌داران طبیعت به صورت خودجوش در حال پاکسازی و زیبا سازی قسمتی مجموعه گردشگری بام خرم‌آباد بودند که در عین حال هیچ یک از دستگاه‌های متولی به این موضوع بی‌توجه بوده و در کنار این فعالان طبیعت دوست حضور نداشتند.

در حالی که در همه‌جا دستگاه‌ها و نهادها از ظرفیت انجمن‌های مردمی برای انجام چنین اموری کمک می‌گیرند، اما در خرم‌آباد این انجمن‌ها هستند که برای انجام کارهایی که در اصل وظیفه دستگاه‌ها و نهادها است به دنبال آن‌ها می‌روند و جالب آنجاست که گاها مورد بی‌توجهی نیز قرار می‌گیرند.

این مسائل همگی حاکی از کم‌توجهٔ به مجموعه بام خرم‌آباد است که در صورت توجه می‌تواند به یک ظرفیت بسیار بزرگ گردشگری تبدیل شود.

از سوی دیگر در سالیان گذشته برای نگهداری و توسعه بام خرم‌آباد سالانه ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که گفته می‌شود این میزان اعتبار تخصیص پیدا نمی‌کند.

با توجه به اهمیت مجموعه بام خرم‌آباد و ظرفیتی که در توسعه گردشگری دارد انتظار می‌رود مسئولان استان نسبت به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و رفع مشکلات آن اهتمام ویژه داشته باشند./فارس