آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » محیط زیست
کد خبر : 3905
شنبه - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶

کاشت۱۰۰ هکتار درخت مثمر در بام خرم‌آباد

استاندار لرستان از کاشت۱۰۰ هکتار درخت مثمر در بام خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش وارک نیوز به مناسبت هفته منابع طبیعی،مراسم نهال کاری با حضور استاندار لرستان،معاونین و مشاورین استاندار،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان،شهردار خرم آباد و اصحاب رسانه در نهالستان بام خرم آباد برگزار گردید.

در این مراسم استاندار لرستان گفت: آبخیزداری بهترین راه حل برای جلوگیری از فرسایش خاک است.

سیدموسی خادمی با اشاره به اینکه باید آب را در حوزه آبریز نگهداری کرد بیان داشت:درختکاری بهترین روش نگهداشت آب است.

وی کاشت درختان در اراضی شیبدار را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار نمود: کاشت درختان به تثبیت خاک و تزریق آب به زمین کمک می کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه کِشت گیاهان دارویی یکی از استعدادهای اصلی استان می باشد خاطر نشان کرد: خوشبختانه منابع طبیعی در این راستا کارهای خوبی را انجام داده است.

خادمی یکی از برنامه های اصلی خود را، تقویت کارخانجات گیاهان دارویی ذکر کرد و تصریح نمود:طبق توافق انجام شده، برای اولین بار در بام خرم آباد ۱۰۰ هکتار درخت مثمر توسط اداره کل منابع طبیعی کاشت شده است.

وی با حمایت از منابع طبیعی اذعان داشت: در سالجاری نیز ۴۰۰۰ هکتار درخت مثمر در اراضی شیبدار توسط منابع طبیعی و جهادکشاورزی کاشت می شود.

در پایان این مراسم، استاندار لرستان از طرح ها و پروژه های انجام شده در پارک جنگلی مخملکوه که توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان انجام شده بود بازدید کرد.