اخبار » سیاسی
کد خبر : 39
سه شنبه - ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۷

کارشناس مسائل سیاسی: هدف شهید نواب صفوی مبارزه با ریشه اصلی منکر بود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: شهید نواب صفوی هدف خود را مبارزه با ریشه اصلی منکر، یعنی شاه و حکومت پهلوی قرار داده بود و به دنبال از بین بردن ریشه‌ی منکرها بود تا احکام دین مبین اسلام در کشور اجرا شود. 

 

به گزارش وارک نیوز به نقل از سفیر افلاک حجت‌الاسلام والمسلمین «صالحی»  ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت شهیدنواب صفوی، گفت: وی از روحانیون مبارز و از پیشتازان مبارزات اسلامی و مکتبی بر ضد استعمار و رژیم شاهنشاهی بود.

وی افزود: شهید نواب صفوی به خاطر عدم عمل به احکام اسلامی از سوی حکومت وقت، به مخالفت برخاست و به همین خاطر به زندان افتاد و سرانجام این مجاهد خستگی‌ناپذیر در سال ۱۳۳۴ شمسی توسط رژیم پهلوی تیرباران و به شهادت رسید.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید نواب صفوی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مورد شهید نواب صفوی می‌فرمایند، شهید نواب صفوی غوغایی از شور و هیجان به وجود آورده بود که تاثیرات او بر روحیه طلاب قدر هنگام شهادتش محسوس بود. آن کس که در دوره جوانی من، خیلی بر روی من تاثیر گذاشت، در درجه اول مرحوم نواب صفوی بود، من به شدت تحت تاثیر شخصیت او قرار گرفتم. به فاصله چند ماه بعد با وضع خیلی بدی شهیدش کردند. این هم تاثیر او را در ما بیشتر عمیق کرد.

وی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر از سنت‌های دیرین اسلام است، ابراز داشت: هدف شهید نواب صفوی هم از بین بردن ریشه منکر بوده است که توانست به آن نائل شود.

حجت‌الاسلام صالحی افزود: در هر جامعه‌ای قوانین و مقرراتی وجود دارد و احترام و عمل به آنها در حقیقت همان امربه معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: در قوانین الهی بایدها و نبایدها توسط ولی خدا مشخص می‌شود و مردم ملزم به رعایت آن هستند ولی در زمان شهیدنواب صفوی بایدها و نبایدهای الهی رعایت نمی‌شدند.

امام جمعه موقت الشتر خاطرنشان ساخت: شهید نواب صفوی هدف خود را مبارزه با ریشه اصلی منکر، یعنی شاه و حکومت پهلوی قرار داده بود و به دنبال از بین بردن ریشه‌ی منکرها بود تا احکام دین مبین اسلام در کشور اجرا شود.