آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اقتصادی
کد خبر : 3862
یکشنبه - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

سال گذشته در رابطه با جذب سرمایه‌گذار رتبه ۱۶ را در کشور کسب کردیم

 استاندار لرستان از کسب رتبه ۱۶ استان در کشور در خصوص جذب سرمایه‌گذار در سال گذشته خبر داد.

به گزارش وارک نیوز هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از راهکارها و رویکردهای مهم دولت برای عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب امر به تعامل هوشمندانه با دنیا و  برونگرایی و درون‌زایی در اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید به اینکه اقتصاد مقاومتی در زمینه درون‌زا بودن معنا شده است، خاطرنشان کرد: در رابطه با درون‌گرا بودن آن لازم است تا تلاش مضاعفی داشته باشیم.

استاندار لرستان یادآور شد: سال گذشته در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی رتبه ۱۶ را در کشور کسب کردیم.

بازوند گام نخست را در جذب سرمایه‌گذار خارجی، توسعه فرودگاه برشمرد و تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، توانستیم در استان این گام را برداریم و زمینه را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کنیم.

وی گفت: ستاد رونق سرمایه‌گذاری خارجی در استان، به دبیری سازمان اقتصاد و دارایی با کارگروه‌های حرفه‌ای و با هدف‌گذاری جذب ۱۶۵ میلیون دلار سرمایه خارجی در سال ۹۶ تشکیل شده است و اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده‌اند.

استاندار لرستان با بیان اینکه پیگیری‌های وزیر کشور و معاون اقتصادی وی در تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی موثر بوده است، عنوان کرد: قرار دادن شهرستان دلفان در لیست شهرستان‌های پایلوت محرومیت‌زدایی قابل قدردانی است.

بازوند با اشاره به سد بختیاری، بیان کرد: قرار گرفتن سد بختیاری در کریدور آزادراهی مرز بازرگان به جنوب از جمله پروژه‌هایی هستند که تلاش می‌شود از طریق ستاد سرمایه‌گذاری خارجی استان برای آن‌ها جذب فایننس شود.

وی در ادامه از خبرهای خوش در خصوص مصوبه‌ هیات دولت در رابطه با قلعه فلک‌الافلاک خبر داد و گفت: خبرهای خوب در این رابطه در روزهای آینده ابلاغ می‌شود.