آخرین اخبار » اخبار » پیشنهاد سردبیر
کد خبر : 385
دوشنبه - ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

استعداد«سراب شوا» برای تبدیل به مجموعه توریستی

نهر «سراب شوا» خرم‌آباد با رهاسازی گونه‌های زیست‌محیطی مانند سمندر لرستان می‌تواند به یک مجموعه توریستی تبدیل شود که این کار نیازمند حمایت مردم و انجمن‌های مردم‌نهاد است.

به گزارش وارک نیوز  شهردار خرم‌آباد در بازدید از محوطه جنوبی سراب شوا در خرم‌آباد با حضور انجمن‌های مردم‌نهاد و اهالی خیابان معلم (سازمان)، با اعلام این خبر گفت: هدف ما کمک گرفتن از مجموعه مردمی برای ساماندهی این محدوده است چراکه هیچ کاری بدون حمایت مردم صورت نمی‌گیرد و به سرانجام نمی‌رسد.

 

«یحیی عیدی بیرانوند» با اشاره به این‌که مسیر دسترسی به مجموعه سراب شوا از سمت زمین، آب و فاضلاب در بخش شمالی آن باید تسهیل شود، اظهار کرد: باید ملک‌هایی که دسترسی به نهر «شوا» را مسدود کرده‌اند خریداری و مسیر عبور این نهر باز شود.

 
وی با بیان این که برای این کار منابع مالی از مردم منطقه نمی‌خواهیم، افزود: انجمن‌های مردم‌نهاد و اهالی این منطقه باید با حمایت و پشتیبانی معنوی به مدیریت شهری کمک کنند. انجمن‌های مردم‌نهاد باید با مدیر کل اوقاف در خصوص این زمین که وقفی است تشکیل جلسه دهند و آن را به‌عنوان مطالبه مردمی حل ‌و فصل کنند تا زمینی مناسب به عنوان معوض در اختیار اوقاف قرار گیرد.

 

 

شهردار با تأکید بر این که هر جا مردم باشند موفقیت امور ۱۰۰ درصد است، عنوان کرد: اگر انجمن‌ها و اهالی منطقه کمک کنند این کار انجام خواهد شد. عیدی بیرانوند همچنین با اشاره به این که آب این نهر تمیز و زلال است، افزود: می‌توان گونه‌های زیست‌محیطی مانند سمندر لرستان را در این نهر مستقر و در قالب یک مجموعه توریستی از آن استفاده کرد. قابل ذکر است؛ چشمه شوا یا سراب حسین خانی (سرچشمه) از نقاط تاریخی و باصفای شهر خرم آباد است که در بخش شرقی خیابان شهید مطهری قرار دارد./همشهری