آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار
کد خبر : 3820
سه شنبه - ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

بنیاد برکت ۹۳۰ مدرسه در کشور احداث کرده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بنیاد برکت بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که داشته‌ایم، تاکنون ۹۳۰ مدرسه در کشور احداث کرده است.

به گزارش وارک نیوز محمدتقی نظرپور صبح امروز سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان مدارس برکت با اشاره به اینکه سازمان نوسازی مدارس و بنیاد برکت تفاهم نامه احداث ۱۰۰۰ مدرسه را باهم دارند، اظهار داشت: تاکنون ۹۳۰ مدرسه از طریق این تفاهم نامه احداث شده است.

وی با بیان اینکه امروز ۱۳۰ مدرسه با حدود ۷۰۰ کلاس درس به صورت همزمان افتتاح می شود، تصریح کرد: اگر ۷۰ مدرسه را امسال بهره برداری کنیم مجموعه هزار مدرسه ای که جزو تعهدات طرفین بود عملیاتی می شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر اینکه اعتباری که برای احداث این مدارس هزینه  شده ۳۱۳ میلیارد تومان است که بنیاد برکت در اختیار سازمان گذاشته است، افزود: در سال جاری هم چیزی حدود ۴ هزار و ۹۱۸ کلاس درس را به بهره برداری رساندیم که سهم بنیاد برکت از این تعداد، ۱۴ درصد است.

نظر پور یادآور شد: تفاهماتی که با بنیاد برکت داریم عمده بحث این است که در استان های کمتر توسعه یافته کمک کنیم و مدارس را بسازیم.