آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اقتصادی
کد خبر : 3817
سه شنبه - ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰

افزایش ۳۹ درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده‌های لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت:در ۶ ماه نخست سال جاری شاهد افزایش ۳۹ درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده‌های لرستان بودیم.

به گزارش وارک نیوز علی زندی‌فر شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در شش ماهه سال ۹۶ بیش از ۵۹ میلیون و ۲۳۶ هزار و‌ ۵۳۳ وسیله نقلیه در محورهای استان لرستان تردد داشته‌اند که میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۲میلیون و ۵۰۰هزار و ۲۰۴تردد بود،رشد ۳۹.۳۷درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود:سهم وسایل نقلیه سنگین از کل ترددهای ثبت شده در ۶ ماهه نخست سال ۱۲میلیون و ۸۶۵هزار و ۶۵۹ تردد بوده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۳.۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از کاهش میانگین سرعت متوسط در محورهای استان خبر داد و گفت:متوسط سرعت در جاده‌های استان در این مدت ۷۶.۴کیلومتر بر ساعت بوده که نسبت به که میانگین  سرعت ۸۲.۷ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده بود، ۷.۶ درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش سرعت را نشان دهنده افزایش ایمنی در راه‌های دانست و عنوان کرد:کمترین تردد ثبت شده در محورهای استان طی ۶ ماهه نخست امسال مربوط به جاده بیرانشهر _ بروجرد بوده به نحوی که ۱۱۸ هزار و ۹۶۶ تردد در آن به ثبت رسیده است.