آخرین اخبار » اخبار » پیشنهاد سردبیر » حوادث » خبر مهم » گفت و گو
کد خبر : 378
یکشنبه - ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵

حذف ۲۰ نقطه حادثه خیز لرستان در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال

در ۱۰ ماهه سال ۹۵ بیش از ۲۰ نقطه پرتصادف در محورهای مواصلاتی استان لرستان در قالب احداث چهارخطه‌ها و آشکارسازی رفع شده است.

به گزارش وارک نیوز معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به طول راه‌های استان گفت: استان لرستان از هفت هزار و ۸۹۸ کیلومتر راه برخوردار است که ۹۲۴ کیلومتر آن در قالب راههای شریانی است.

 

 
حبیب جمشیدی گفت: طول راههای غیرشریانی استان ۸۹۵ کیلومتر، راه‌های همسنگ ۱۹ هزار و ۹۷۷ کیلومتر، آزادراه ۱۰۴ کیلومتر، بزرگراه ۳۸۳ کیلومتر، راه اصلی ۷۴۷ و راه‌های فرعی ۲۴ کیلومتر، راه روستایی آسفالته چهار هزار و ۸۰ و راه‌های شریانی حاشیه نواحی مسکونی در لرستان ۹۲ کیلومتر است.

 

 
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان به عملکرد ده ماهه در حوزه راهداری اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت نصب روشنایی در طول ۲۰ کیلومتر از راه‌های استان با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و نصب ۲۰/۲ کیلومتر گاردریل در بزرگراه‌ها با هزینه ۱۴ میلیارد ریال انجام شده است.
وی با اشاره به حذف نقاط پرتصادف گفت: در ۱۰ ماهه سال ۹۵ بیش از ۲۰ نقطه پرتصادف در محورهای مواصلاتی استان لرستان در قالب احداث چهارخطه‌ها و آشکارسازی رفع شده است.

 

 
جمشیدی از نصب و راه‌اندازی ۱۹ دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: این دوربین‌ها بزودی با حضور مقامات ملی و محلی به بهره‌برداری خواهند رسید که تاثیر بسزایی در ایمنی راه‌های استان خواهند داشت اعتبار مورد نیاز برای خرید و نصب این تعداد دوربین از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

 

 
وی اجرای روکش آسفالت به طول ۷۲/۲ کیلومتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات انجام شده در بخش راهداری طی ده ماهه امسال عنوان کرد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در رابطه با عملکرد حوزه ایمنی و ترافیک گفت: اجرای عملیات خط کشی به طول سه هزار و ۶۷۰ کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، آشکارسازی ۴۲ نقطه پرتصادف، ایمن‌سازی و ساماندهی ۱۹ مقطع پرتصادف با مدیریت علائم، تهیه و نصب ۹ هزار و ۶۹۴ عدد انواع علائم انتظامی، اخطاری و مسیرنما در سطح راهها با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال بخشی از عملکرد این معاونت در راستای ایمنی و ترافیک بوده است.

 

 
وی نصب تابلوهای اطلاعاتی در سطح ۲۴۰ مترمربع از راه‌های استان با اعتبار یک میلیارد ریال، نصب ۲۰ هزار عدد چشم گربه‌ای با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال، تعمیر گاردریل در طول ۱۲/۶کیلومتر از راه‌ها با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، اجرای یک دستگاه سیستم هوشمند با رویکرد افزایش ایمنی، ۱۰۰درصد VHF برای توسعه و حفظ عملکرد شبکه رادیویی، نگه‌داری روشنایی راه در طول ۱۴۵ کیلومتر و تهیه و نصب تابلوهای محدودیت سرعت منطقه‌ای در ۲۰۰ منطقه را به عنوان گوشه‌هایی دیگر از عملکرد واحد ایمنی و ترافیک در ۱۰ ماهه امسال برشمرد.

 

 
جمشیدی با بیان عملکرد حوزه نگه‌داری راه و ابنیه گفت: اجرای ۸۲هزار و ۵۰۰ کیلوگرم قیرپاشی، چهار هزار و ۵۸۵ کیلومتر پاکسازی حریم راه، ۴۸۴ کیلومتر اصلاح افتادگی شانه راه، لگه‌گیری هندسی به میزان ۳۰ هزار و ۴۰۸ تن، اصلاح قنو به طول ۷۶۷ هزار و ۶۰ متر در حوزه نگه‌داری راه و ابنیه انجام شده است.

 

 
وی افزود: همچنین انجام ۳۴۴ هزار و ۳۲۱ مترمکعب ریزش‌برداری، لایروبی پل و آبرو به تعداد یکهزار و ۵۰۶ دستگاه، تسطیح و شیب‌بندی شانه راه به طول سه هزار و ۴۸۳ کیلومتر و ترانشه‌برداری به میزان ۱۷۸ هزار و ۷۸۵ مترمکعب به عنوان بخش دیگری از عملکرد حوزه نگه‌داری راه و ابنیه به شمار می‌رود.

 

 
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تهیه و دپو بیش از ۲۵ هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌های استان را یادآور شد و گفت: این میزان شن و نمک برای انجام عملیات راهداری زمستانی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال تامین شده است.

 

 
وی افزود: در مدت ۱۰ ماهه امسال نسبت به تعمیر و به روزرسانی ماشین‌آلات راهداری با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اقدام گردیده، علاوه بر آن یک دستگاه جرثقیل نیز خریداری شده است.

 
جمشیدی گفت: تجهیز راهدارخانه‌های مرکز استان و شهرستانها نیز در مدت ۱۰ ماهه امسال انجام شده است.

 

خبر از رضا عبدی