آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » گزارش
کد خبر : 3746
سه شنبه - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

طرح ساماندهی ورودی جنوبی خرم‌آباد تکمیل نشد/گلایه شدید شهروندان از وضعیت کنونی

متاسفانه هنوز طرح ساماندهی ورودی جنوبی شهر با وجود تاکیدات استاندار لرستان به پایان نرسیده و مطمئنا با ادامه یافتن شرایط کنونی این طرح تا قبل از تعطیلات پایان سال به اتمام نمی‌رسد.

به گزارش وارک نیوز  لرستان به دلیل قرارگیری در مسیر اصلی شمال به جنوب کشور همواره به عنوان یکی از محورهای پرتردد به شمار می‌رود.

 از سوی دیگر به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متعدد هر ساله شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر در این دیار هستیم.

همچنین خرم‌آباد به عنوان مرکز استان لرستان نیز با رفت‌وآمدهای زیادی روبرو بوده و به همین دلیل وجود شرایط مناسب در این شهر کمک زیادی به توسعه استان می‌کند.

متاسفانه سالهاست که شاهد وضعیت نامناسب ورودی‌های شهر خرم‌آباد هستیم که البته در سال‌های گذشته تاکنون نیز اقدمات زیادی برای بهبود وضعیت آنها توسط دستگاه‌های مختلف انجام شده است.

 با این وجود هنوز هم مشکلات زیادی در ورودی‌های شهر خرم‌آباد وجود دارد که باید مسئولان با عزم جدی خود زمینه را برای برطرف کردن آنها به کار گیرند.

ورودی جنوبی شهر خرم‌آباد به دلیل قرارگیری فرودگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و ساماندهی آن می‌تواند کمک زیادی به معرفی مناسب این شهر کند.

 با این وجود همچنان شاهد وضعیت نامناسب این ورودی هستیم.

البته در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان نیز که در تاریخ ۱۴ دی ماه در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بنا بر دستور مدیریت ارشد استان قرار بر این شد تا ورودی جنوبی خرم‌آباد بعد از مدت ۴۰ روز ساماندهی شود.

در این میان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان نیز به عنوان دبیر کارگروه ساماندهی ورودی جنوبی خرم‌آباد انتخاب شد.

اکنون بیش از ۲ ماه از برگزاری جلسه مذکور می‌گذرد و با وجود اقدامات انجام شده هنوز ورودی شهر خرم‌آباد شرایط مناسبی ندارد.

با توجه به گستردگی عملیات برای ساماندهی ورودی جنوبی شهر به نظر می‌رسد پایان اقدامات مسئولان تا انتهای سال امری دشوار است چرا که شاهد و قرائن نشان می‌دهد که تا ساماندهی کلی مدت زمان زیادی نیاز است.

 به هر حال اکنون حدود ۱۵روز تا پایان سال باقی مانده و مطمئنا در هفته پایانی اسفند ماه نیز شاهد ورود گردشگران به استان خواهیم بود، حال آیا وضعیت کنونی ورودی جنوبی شهر خرم‌آباد برای پذیرایی از مهمانان نوروزی مناسب است؟

چند سوال مهم در این راستا وجود دارد، اگر ادارات مربوطه توان لازم برای ساماندهی ورودی جنوبی را در مدت زمان اعلام شده نداشته‌اند چرا در ماه‌های پایانی سال شاهد اجرای این طرح بودیم؟

آبا وضعیت سابق ورودی جنوبی شهر از شرایط کنونی که اقدامات نیمه‌کاره هستند بهتر نبود؟

انتظار می‌رود مسئولان هر چه سریعتر شرایط را برای ساماندهی کلی ورودی جنوبی شهر خرم‌آباد مهیا کنند چرا که با وجود گفته مسئولان به نظر می‌رسد تکمیل طرح ساماندهی ورودی جنوبی شهر تا پایان سال امری بسیار دشوار است.

تعطیلات نوروز در حال فرارسیدن است و شرایط کنونی ورودی جنوبی شهر به هیچ عنوان درخور شایسته مردم این دیار نبوده و در صورتی که عملیات ساماندهی به پایان نرسد و شاهد نیمه‌کاره بودن فعالبت‌ها باشیم مطمئنا بازهم چهره نامناسبی به گردشگران ارائه خواهد شد.

گلایه شهروندان از وضیت کنونی ورودی جنوبی شهر خرم‌آباد

در همین زمینه یکی از شهروندان خرم‌آبادی در گفت‌وگو با فارس بیان می‌کند: متاسفانه چندین هفته است که شاهد آغاز عملیات ساماندهی ورودی شهر خرم‌آباد هستیم اما سرعت فعالیت به هیچ عنوان مناسب نیست.

رضا امیدی ادامه می‌دهد: قرار بر این بود که عملیات ساماندهی ورودی جنوبی تا ۲۲ بهمن به اتمام برسد اما وضعیت کنونی کاملا نشان دهنده سرعت نامناسب فعالیت‌ها و بروز مشکلات برای مردم است.

 وی عنوان می‌کند: ورودی جنوبی تا قبل از اجرای طرح ساماندهی وضعیت بهتری نسبت به اکنون داشت چرا که اقدامات هنوز تکمیل نشده‌اند و مردم از وضعیت کنونی گلایه‌مند هستند.

این شهروند می‌افزاید: انتظار داریم لااقل در حالت کلی ورودی جنوبی شهر تا قبل از پایان سال ساماندهی شود تا مسافران نوروزی خاطره‌ای خوش از سفر به استان داشته باشند.

طرح ساماندهی هنوز تکمیل نشده‌ است

یکی دیگر از شهروندان خرم‌آبادی نیز در همین راستا بیان می‌کند: اکنون اقدامات خوبی برای ساماندهی ورودی جنوبی انجام شده اما هنوز تکمیل نشده‌اند که مطمئنا وضعیت نیمه‌تمام پروژه نه تنها کمکی به شهر نمی‌کند بلکه شرایط را بدتر از گذشته خواهد کرد.

وی ادامه می‌دهد: انتظار داریم استاندار لرستان در این راستا وارد عمل شده و دستگاه‌های مسئول را برای اتمام وظایف خود موظف کند چرا که اکنون وضعیت کنونی مشلاکات زیادی برای مردم و حتی کسبه ایجاد کرده است.

محسن قربانی عنوان می‌کند: شهروندان از نیمه‌کاره ماندن طرح‌ها خسته شده‌اند به نظر می‌رسد اگر دستگاه‌های مسئول سرعت خود را افزایش ندهند ساماندهی ورودی شهر عاقبتی همچون زیرگذر بهارستان خواهد داشت.

ورودی جنوبی خرم‌آباد برای استقبال شایسته از میهمانان نوروزی مهیا می‌شود

در همین زمینه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان می‌گوید: به دنبال تاکید استاندار لرستان مبنی بر مشارکت همه دستگاه‌ها در ساماندهی و زیباسازی ورودی جنوبی مرکز استان و معرفی این اداره کل به‌عنوان متولی اصلی پروژه، در دو ماه اخیر جلسات متعددی با حضور دستگاه‌های عضو کمیته ساماندهی برگزار شد که خوشبختانه پروژه با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در حال اجرا است و برای استقبال شایسته از میهمانان نوروزی مهیا می‌شود.

عباس شرفی ادامه می‌دهد: مدیریت پروژه ساماندهی ورودی جنوبی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم‌آباد واگذار شده است.

وی عنوان می‌کند: با بسیج همه امکانات موجود در مرکز استان، عملیات نخاله‌برداری به حجم ۶۰هزار مترمکعب، خاکبرداری به میزان ۱۰۰هزار مترمکعب، آزادسازی حریم راه به مساحت ۱۵۰هزار مترمربع، تسطیح و رگلاژ بستر در سطح ۱۵۰هزار مترمربع، لجن‌برداری و حذف کانال‌های حاشیه جاده به حجم ۱۵هزار مترمکعب و خاکریزی به حجم ۳۰هزار مترمکعب انجام و در حال حاضر عملیات خاکی به در طول ۱۴کیلومتر در حال اتمام است که تسریع در مراحل بعدی پروژه نیازمند تخصیص به‌موقع اعتبارات است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان هدایت آب‌های سطحی را به‌عنوان مهم‌ترین اولویت پروژه عنوان کرده و می‌افزاید: با توجه به مصوبات جلسه‌ کمیته ساماندهی که یک ماه پیش با حضور استاندار برگزار شد، عملیات ایجاد کانال‌های آب‌بر و هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب روستاهای حاشیه جاده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان محول گردیده که انتظار می‌رود این دو دستگاه سرعت بیشتر و حضور موثرتری در اجرای پروژه داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از عملکرد اداره برق شهرستان خرم‌آباد در جابجایی تیرهای برق موجود در مسیر عنوان می‌کند: براساس مصوبات کمیته ساماندهی، اجرای فضای سبز و زیباسازی مسیر ورودی جنوبی به دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان و شهرداری مرکز استان واگذار شده که امیدواریم در اسرع وقت نسبت به انجام کار اقدام نمایند.

شرفی بیان می‌کند: با تخصیص به‌موقع اعتبارات پیش‌بینی شده از سوی مدیریت ارشد استان و همکاری جدی‌تر دستگاه‌های خدمت‌رسان، بخش قابل توجهی از عملیات اجرایی پروژه ساماندهی ورودی جنوبی خرم‌آباد تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی به اتمام برسد و گامی مثبت در راستای تحقق هدف بلندمدت تبدیل لرستان به مقصد گردشگری برداریم.

با وجود سخنان مدیرکل راهداری استان شواهد کاملا بازگو کننده شرایط ورودی جنوبی شهر است، چرا که تا به پایان رسیدن عملیات ساماندهی زمان زیادی نیاز است.

به هر حال مردم از مسئولان اتنظار دارند لااقل فعالیت‌ها را در شرایط موجود حفظ کرده و در صورت مهیا بودن امکانات اقدامات به اجرای طرح‌ها کنند، چرا که برداشتن سنگ بزرگ نشانه نزدن است.

البته در عملیات ساماندهی ورودی جنوبی شهر خرم‌آباد چندین دستگاه دخیل بوده و انتظار می‌رود دادستان به عنوان مدعی العموم در این راستا وارد عمل شده و در روزهای باقی مانده تا پایان سال شرایط را برای به نتیبجه رسیدن عملیات ساماندهی مهیا کند./فارس

گزارش از علی عبداله‌زاده