آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 37246
شنبه - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱

تکمیل پروژه هتل صخره‌ای در گرو خروج از بن بست

استاندار لرستان در جریان بازدید از هتل صخره‌ای دستور داد که دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم برای واگذاری راه دسترسی را انجام و سرمایه‌گذار هم عملیات اجرایی پروژه را از سر بگیرد.

تکمیل پروژه هتل صخره‌ای در گرو خروج از بن بست

به گزارش وارک نیوز به نقل از خبرگزاری فارس لرستان، عملیات اجرایی هتل صخره‌ای خرم‌آباد در دهه ۷۰ و در زمینی به مساحت سه هزار و ۱۴۵ مترمربع با زیربنای ۲ هزار و ۸۸۰ مترمربع آغاز شد، پروژه‌ای که قرار بود ظرف ۳ سال ساخته شود اما با گذشت سال‌ها همچنان بلا تکلیف و نیمه تمام رها شده است.
چندین استاندار آمده و رفته‌اند و پروژه هتل صخره‌ای که امروز به نماد توسعه نیافتگی و آئینه دق برای شهروندان تبدیل شده همچنان بلا تکلیف است.
با اینکه استانداران، نمایندگان مجلس در ادوار مختلف و سرمایه‌گذاران پروژه وعده‌هایی مبنی بر تکمیل پروژه را مطرح می‌کنند اما هیچ‌کدام از این وعده‌ها تاکنون تحقق پیدا نکرده است.
اهمیت پروژه هتل صخره‌ای تا حدی مهم بود که نماینده ولی فقیه در استان در مراسم معارفه استاندار جدید تکمیل پروژه را به عنوان یک مطالبه مهم مطرح کرد.
روز جمعه استاندار لرستان در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی سطح شهر از هتل صخره‌ای هم بازدید کرد تا از نزدیک در جریان امور قرار بگیرد‌.
استاندار لرستان پس از شنیدن صحبت‌های سرمایه گذار به دستگاه‌های مسوول دستور داد شرایط لازم را برای از سرگیری پروژه فراهم کنند، اتفاقی که امیدواریم نتیجه خوبی را برای پروژه‌ای که بیش از دو دهه از عمر آن می‌گذرد رقم بزند.
چالش ما راه دسترسی است
نماینده سرمایه‌گذار هتل صخره‌ای خرم‌آباد در حاشیه بازدید استاندار از پروژه با اشاره به اینکه کار ما در پروژه از سال ۹۵ شروع شده است، می‌گوید: با توجه به شرایط مالی سرمایه‌گذار ظرف دو سال پروژه به لحاظ فیزیکی ۷۰ درصد پیشرفت داشت.
نعمتی می‌گوید: با وجود اینکه فعالیت ما با مجوز شهرداری و نظام‌مهندسی شروع شد، اما شهرداری وقت به ما اعلام کرد که چرا هشت طبقه ساخته‌اید؟ اتفاقی که باعث شد ۵ سال پروژه متوقف شود.
او می‌گوید: بارها و بارها به استانداری و شهردار وقت مراجعه کردیم و نتوانستیم کار را ادامه بدهیم، اما شش ماه قبل با پرداخت هفت میلیارد تومان به شهرداری کار را از سر گرفتیم.
به گفته نماینده سرمایه‌گذار چالش اصلی پروژه راه دسترسی است که حدود ۱۲ هزار مترمربع است، در حالی که با هزینه سرمایه‌گذار راه را هموار و صاف کردیم اما گفتیم که راه دسترسی را به ما بدهید تا خریداری کنیم.
نعمتی می‌گوید: وزارت راه و شهرسازی با اختصاص ۵ هزار متر مربع راه دسترسی در مرحله اول موافقت کردند و سال گذشته این پنج هزار مترمربع واگذار شد، اما در حال حاضر منتظر واگذاری هفت هزار مترمربع دیگر هستیم.
دستگاه‌ها پای کار نیستند
او می‌گوید: حالا هم می‌گوییم که آمادگی داریم اعتبار هفت هزار مترمربع را هم پرداخت کنیم، اما دستگاه‌های مسوول خیلی پای کار نیستند و کار را به امروز و فردا موکول می‌کنند.
نماینده سرمایه گذار می‌گوید: در حالی که استاندار قبلی دستور دادند که راه و شهرسازی ظرف یک هفته این کار صورت گیرد، اما یک هفته به ۵ ماه کشیده شده و ما همچنان منتظر واگذاری ۷ هزار متر مربع راه دسترسی هستیم.
مانعی برای ادامه کار نیست
شهردار خرم‌آباد هم که در بازدید حضور داشت با اشاره به اینکه بیش از ۲۷ سال است که این ساختمان به لحاظ روانی و اجتماعی فضای خیلی بدی را در بین مردم ایجاد کرده است، می‌گوید: در شرایط فعلی مجموعه مدیریت شهری و استان برای پیش بردن پروژه همراه هستند، البته دغدغه سرمایه گذار در خصوص راه دسترسی به حق است.
داریوش بارانی بیرانوند می‌گوید: اما تغییر کاربری فرایندی است که به مصوبه شورای شهر نیاز دارد و ما با این موضوع هیچ مشکلی نداریم.
او تاکید می‌کند: گفت: مانعی برای ادامه کار الان وجود ندارد، سرمایه‌گذار کار را شروع کند ما هم با وی همکاری می‌کنیم و زمین را تحویل می‌دهیم.
در حال رایزنی برای رفع مشکل واگذاری راه دسترسی هتل هستیم
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان هم با اشاره به زمین راه دسترسی به هتل ۱۲ هزار مترمربع بوده که قبلاً پنج هزار مترمربع از آن به سرمایه‌گذار واگذار شده است، می‌گوید: پرونده آماده ورود به کمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری و واگذاری است، اما یک تا دو استعلام منفی داریم و به همین دلیل نمی‌توانستیم پرونده را به کمیسیون ماده پنج ببریم.
بهزاد شاکرمی می‌گوید: با این وجود در حال رایزنی برای رفع مشکل استعلام‌های منفی از سوی دستگاه‌های خدمات رسان هستیم.
ادارات دولتی سلیقه‌ای عمل نکنند
استاندار لرستان با اشاره به اینکه ادارات دولتی حق ندارند سلیقه‌ای عمل کنند، می‌گوید: اعمال سلیقه فردی را قبول ندارم، منطق کارشناسی باید دراین‌رابطه داشت، من هم کارشناس هستم و دراین‌رابطه کارهای زیادی هم انجام داده‌ام.
ابوطالب شفقت با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری کارها به مردم، می‌گوید: مردم همین سرمایه‌گذار بخش خصوصی است که باید شرایط را برای سرمایه گذاری او فراهم کرد، سرمایه‌گذار هم باید با درنظرگرفتن اصول لازم فعالیت خود را شروع کند.
سرمایه‌گذار کار را شروع کند
او تاکید می‌کند: سرمایه‌گذار پروژه همین امروز کار را پروژه شروع کنند و فردا که من از این پروژه بازدید کردم باید ببینم که کارگر در آن کار می‌کند.
استاندار لرستان می‌گوید: اداره کل راه و شهرسازی، معاونت عمرانی و شهرداری هم فرایند را برای ادامه کار سرمایه‌گذار طی کنند.
با توجه به اینکه تکمیل هتل صخره‌ای یکی از مطالبات شهروندان خرم‌آبادی است، امیدواریم ورود جدی استاندار منجر به افتتاح پروژه شود.