آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 36920
شنبه - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

مامور پلیسی که از مالش گذشت تا از صندوق رای محافظت کند

صحبت‌اله نصیری که بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت دارد و با داشتن ۳ فرزند همچنان مستاجر است، اما وجدان کاری خود را نفروخته و روز انتخابات لحظه‌ای به این فکر نکرد که به جای حفظ امانت مردم، اموال خود را حفظ کند.

مامور پلیسی که از مالش گذشت تا از صندوق رای محافظت کند
به گزارش وارک نیوز، ظهر امروز آئین تجلیل از سرهنگ صحبت‌اله نصیری از نیروهای خدوم و وظیفه‌شناس پلدختر با حضور استاندار لرستان و فرمانده انتظامی استان تجلیل بعمل آمد.
در بحبوحه انتخابات و ساعات پایانی این رویداد مهم ملی، برخی طرفداران یک کاندیدای مجلس با هجوم به یکی از شعب اخذ رای که صندوق‌های آن آرای قابل توجهی را در خود جای داده بودند، قصد ایجاد ناآرامی و از از بین بردن آرای مردمی داشتند.
در این میان ستوان یکم صحبت‌اله نصیری یکی از صندوق‌های مورد تهاجم را بغل کرده و مانع از دستبرد و از بین بردن آرا می‌شود.ستوان یکم نصیری علی‌رغم تهدیدها اما همچنان از صندوق رای محافظت می‌کند تا اینکه طرفداران کاندیدای مجلس اقدام به آتش زدن خودروی این نیروی وظیفه شناس انتظامی می‌کنند.
فرمانده انتظامی لرستان ماجرای فداکاری این مامور وظیفه‌شناس پلدختری را این‌گونه تعریف می‌کند: با بالارفتن تنش‌های انتخاباتی در ساعات پایانی یازدهم اسفندماه، جمعیتی از طرفداران که متوجه شمارش آرا شده بودند و به دنبال مخدوش کردن و شکستن صندوق‌های رای خواستار ابطال آرا بودتد.شب حادثه بیش از ۵۰۰ نفر به سمت شعب موردنظر حمله برده و قصد ابطال آرا را داشتند، مسوول امنیت صندوق به عهده جناب سرهنگ نصیری بود.
نصیری همچون فرزندش از صندوق رای محافظت کرده و اجازه خدشه وارد کردن به آن را نداد، وی با حمل صندوق به طبقه بالای ساختمان به مهاجمان اخطار می‌دهد که در صورت نزدیک شدن به صندوق آرا، اقدامات قانونی را انجام خواهد داد.طرفداران کاندیدای موردنظر با مشاهده این صحنه و برای تحریک جناب سرهنگ نصیری اقدام به آتش زدن خودروی شخصی وی می‌کنند.
نصیری که بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت دارد و با داشتن ۳ فرزند همچنان مستاجر است، اما وجدان کاری خود را نفروخته و لحظه‌ای به این فکر نکرد که به جای حفظ امانت مردم، اموال خود را حفظ کند.پس از اتمام حادثه، تماس‌های مکرری با جناب سرهنگ گرفتیم و هیچ گاه گله‌مند برای از دست دادن خودرویش نبود، حتی یکبار بیان کرد که آمده‌ام تا امنیت را برقرار کنم، همکارانم در کشور از جان خود می‌گذرند و من از یک خودرو و آن را فدای مردم کردم.گزارش را به سردار رادان رساندیم، سردار نیز بلافاصله دستور داد یک درجه تشویقی و یک خودروی صفر از همان مدل خودرویی که آتش گرفته بود، تقدیم جناب سرهنگ نصیری شود.